ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

ووكامرس چيست ؟ ووكامرس افزونه اي جانبي براي سيستم مديريت محتواي وردپرس ميباشد كه امكانات فراواني براي راه اندازي يك وب سايت فروشگاهي در اختيار ما قرار ميدهد. از جمله مزاياي فروشگاه اينترنتي ووكامرس ميتوان به نصب سريع و آسان ووكامرس اشاره كرد. در ادامه به طور كامل با مزاياي اين فروشگاه اينترنتي محبوب آشنا خواهيم شد.

ووكامرس چيست ؟

ووكامرس چيست (woocommerce , فروشگاه ساز آنلاين , آيا ميدانيد چطور بايد از ووكامرس كسب درآمد كرد؟ ووكامرس يكي از مشهورترين فروشگاه سازهاي اينترنتي است كه در بستر “وردپرس” محبوب ترين سيستم مديريت محتواي جهان” راه اندازي ميشود. اولين مزيت فروشگاه ساز اينترنتي ووكامرس نصب سريع و آسان آن است. فارسي بودن و وجود افزونه هاي جانبي در جهت توسعه و تكامل فروشگاه نيز از مهم ترين مزاياي ووكامرس است. فروشگاه ساز هاي ديگري نيز در سطح جهان وجود دارند مانند مجنتو .پرستاشاپ و… كه ميتوانيد به وسيله آن ها فروشگاه هاي آنلاين بسازيد.

تفاوت وردپرس و ووكامرس چيست ؟

وردپرس يكي از سيستم هاي مديريت محتوا در جهان است كه به دليل سهولت در نصب و مديريت وب سايت به يكي از مشهورترين و محبوب ترين cms ها تبديل شده است. وردپرس قابليت نصب افزونه هاي مختلفي را در دل خود دارد كه يكي از اين افزونه ها , افزونه فروشگاه ساز ووكامرس است. ووكامرس افزونه اي است كه ميتوانيد به راحتي آن را در وردپرس نصب كنيد و به وسيله آن فروشگاه اينترنتي با تمام امكانات را راه اندازي كنيد. اما قبل از پرداختن به ووكامرس قصد داريم شما را به طور مختصر با ساير فروشگاه سازهاي مطرح در سطح جهان آشنا كنيم.

معرفي مشهورترين فروشگاه ساز هاي دنيا

فروشگاه ساز مجنتو (magento)

فروشگاه ساز مجنتو يك فروشگاه ساز رايگان است كه طبق آمار در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار فروشگاه آنلاين در سطح جهان از آن استفاده مي‌كنند. اين فروشگاه ساز اپن سورس است و اگر به كد نويسي مسلط باشيد مي‌توانيد با استفاده از اين كدها فروشگاه خود را توسعه دهيد در غير اين صورت يا بايد از امكانات پيش‌فرض آن و يا اين‌كه از افراد متخصص در اين زمينه بهره بگيريد. فروشگاه ساز اينترنتي مجنتو در دو نسخه به‌صورت رايگان و پولي عرضه‌شده كه مي‌توانيد با توجه به نياز خود از يكي از اين نسخه‌ها استفاده كنيد.

فروشگاه ساز شاپي فاي (shopify)

فروشگاه ساز آنلاين شاپي فاي ۱۱ درصد از سهم بازار فروشگاه هاي آنلاين را در اختيار خود دارد؛ يعني حدود بالغ‌بر ۳۲۵ هزار فروشگاه در سطح جهان براي كسب‌وكار آنلاين و مديريت فروشگاه خود از اين ابزار بهره مي‌گيرند. از محاسن شاپي فاي مي‌توان گفت كه محيط كاربري بسيار آساني دارد و با استفاده از كد هاي CSS و HTML مي‌توانيد به توسعه آن كمك كنيد. ازنظر سئو نيز بهينه‌شده و پنل مديريت با كاربري روان و خوش‌ساختي دارد؛ اما يكي از ايرادات اين فروشگاه ساز اين است كه براي كاربران كاملاً رايگان نيست. در ابتدا يك نسخه ۱۴ روزه رايگان در اختيار شما قرار مي‌دهد و پس‌ازآن بايد براي خريد آن هزينه ماهيانه پرداخت كنيد.

فروشگاه ساز آنلاين پرستاشاپ (prestashop)

اين فروشگاه ساز هم به‌صورت متن‌باز است و در سال ۲۰۰۶ معرفي و به بازار تجارت الكترونيك روانه شد. در سال ۲۰۰۷ اولين ورژن رسمي اين فروشگاه ساز اينترنتي وارد بازار شد و در عرض ۳ ماه به ۱۳ زبان زنده ترجمه شد. امروز بيش از ۲۷۰ هزار فروشگاه آنلاين در سراسر دنيا از اين فروشگاه ساز براي كسب‌وكار آنلاين خود استفاده مي‌كنند؛ و اين امر نشان‌دهنده پرطرفدار بودن فروشگاه ساز پرستاشاپ است. از قابليت هاي پرستاشاپ چندزبانه بودن آن است و مانند فروشگاه ساز مجنتو مي‌توانيد محصولات خود را به‌صورت بين‌المللي عرضه كنيد و كاربران شما در هر جاي دنيا كه باشند مي‌توانند از وب‌سايت فروشگاهي شما محصولات موردنياز خودشان را تهيه كنند.

فروشگاه ساز آنلاين اپن كارت (opencart)

فروشگاه ساز اپن كارت كه در نسخه فارسي هم عرضه‌شده امكاناتي از قبيل توانايي تغيير اندازه خودكار تصاوير، چندزبانه بودن و چند فروشگاهي بودن، داراي سئوي قدرتمند، نصب آسان و پشتيباني و بروز رساني دائمي و رايگان دارد. داراي سيستم مديريت تبليغات و داراي امكانات عالي و پيشرفته براي فروش فايل هاي دانلودي را دارد.اما اگر بخواهيم معايب اين فروشگاه ساز آنلاين را بررسي كنيم مي‌توانيم به اين نكته اشاره‌كنيم كه مراحل سبد خريد اين فروشگاه ساز مقداري پيچيده است و باعث اذيت شدن كاربر مي‌شود. و يكي ديگر از معايب اپن كارت اين است كه اگر افزونه‌هاي زيادي بر روي آن نصب كنيد باعث افت سرعت آن مي‌شود.

ووكامرس چيست و چرا طراحي شد؟ (woocommerce)

وردپرس كه به‌مرورزمان بسيار محبوب و فراگير شده بود و سايتهاي زيادي در سراسر از اين سيستم براي مديريت وب‌سايتشان استفاده مي‌كردند يك ايراد اساسي داشت و آن‌هم اين بود كه وردپرس فقط براي سايت هاي خبري، شركتي و وبلاگي مناسب بود و نمي‌توانست به‌عنوان سايت فروشگاهي نياز صاحبان كسب‌وكار را درزمينه فروش آنلاين تأمين كند به همين دليل اين افراد مجبور بودند از ساير فروشگاه سازها مانند مجنتو، پرستاشاپ و… استفاده كنند. اين فروشگاه سازها رقباي وردپرس درزمينه تجارت الكترونيك محسوب مي‌شدند و كم‌كم داشتند اين بازار را در دست مي‌گرفتند.
با توجه به اينكه افراد زيادي درحال‌توسعه اين سيستم مديريت محتواي پرطرفدار بودند در سال ۲۰۱۱ يك تيم هندي تصميم گرفت اين ايراد بزرگ وردپرس را با طراحي افزونه‌اي به نام ووكامرس برطرف كند كه كاربران وردپرسي را بي‌نياز از بقيه فروشگاه سازها كند؛ و اين تيم موفق به طراحي افزونه فروشگاه ساز آنلاين به نام ووكامرس شد.

 

اعتماد به ووكامرس در ابتدا بسيار سخت بود

افزونه فروشگاه ساز ووكامرس پس از طراحي، عرضه شد اما اين پايان ماجرا نبود. اين افزونه براي افرادي كه چند سال درزمينه وردپرس كار مي‌كردند و به وردپرس اعتماد داشتند سخت بود كه به افزونه‌اي اعتماد كنند كه خارج از تيم اصلي وردپرس طراحي‌شده بود و توسط وردپرس عرضه نشده بود؛ اما بعد از بازه زماني و با توجه به آپديت هاي مداوم اين افزونه و رفع ايرادات آن كم‌كم اعتماد وردپرس را به خود جلب كرد و تيم وردپرس تصميم گرفت كه اين افزونه را از آن تيم هندي خريداري كند و تصميم داشت كه به‌طور اختصاصي بر روي ووكامرس كار كند و توسعه لازم را بر روي آن انجام دهد و بعد از چند سال شاهد آن هستيم كه ووكامرس را يكي از افزونه‌هاي اصلي وردپرس مي‌دانيم؛ و شايد خيلي‌ها اطلاع نداشته باشند كه اين افزونه فروشگاه ساز در ابتدا از آن وردپرس نبوده است.

ووكامرس چيست | فروشگاه ساز آنلاين

امروزه فروشگاه ساز ووكامرس يكي از افزونه‌هاي حرفه‌اي وردپرس و در بين افزونه‌هاي فروشگاه ساز در سطح جهان رتبه برتر را دارد تا جايي كه در حال حاضر بيش از ۱۰ ميليون فروشگاه اينترنتي آنلاين در سرتاسر جهان كسب‌وكار آنلاين خود را با اين افزونه حرفه‌اي راه‌اندازي كرده‌اند. تا به اينجا به‌طور مختصر متوجه شديم كه ووكامرس چيست و چه سالي و توسط چه تيمي طراحي‌شده است. در ادامه به بررسي جنبه هاي مختلف اين افزونه فرشگاه ساز خواهيم پرداخت.

افزونه ووكامرس

فروشگاه ساز ووكامرس در حال حاضر ۴۲ درصد از سهم فروشگاه هاي آنلاين جهان را در اختيار دارد و اين آمار نشان‌دهنده قدرت ووكامرس در ايجاد يك كسب‌وكار فروشگاه آنلاين حرفه‌اي و تمام‌عيار است. اين افزونه در نسخه فارسي ارائه‌شده كاملاً رايگان و اپن سورس يا اصطلاحاً متن‌باز هست و مي‌توانيد با استفاده از دانش برنامه‌نويسي تغييرات دلخواه رو در اين افزونه انجام بديد.

اين افزونه فروشگاه ساز آنلاين به‌قدري قدرتمند و كامل است كه حتي اگر كوچك‌ترين دانشي در مقوله كد نويسي ندارين مي‌توانين با امكاناتي كه اين افزونه حرفه‌اي به‌طور پيش‌فرض در اختيار شما قرار داده است نيز يك فروشگاه تمام‌عيار و حرفه‌اي داشته باشيد. در ادامه به قابليت هاي بيشتر اين فروشگاه ساز اشاره مي‌كنيم تا متوجه شويد كه ووكامرس چيست؟ و چه قابليت‌هايي دارد.

امكانات ووكامرس

ووكامرس در ايران از محبوبيت بسيار بيشتري نسبت به بقيه فروشگاه سازها برخوردار است. و دليل اصلي آن هم امكانات بيشماري است كه افزونه ووكامرس در اختيار صاحبان كسب وكارهاي اينترنتي قرار ميدهد تا باعث رضايت بيشتر و تجربه كاربري بهتري شود.

فارسي بودن ووكامرس

يكي از دلايل اصلي محبوبيت افزونه ووكامرس فارسي بودن زبان آن است. اولين عامل در محبوبيت هر فروشگاه سازي ترجمه آن به زبان كشور مقصد است. ميتوان گفت فارسي بودن ووكامرس يكي از اولين دلايل محبوبيت آن در كشور ايران است. علاوه بر فارسي بودن زبان، دلايل ديگري هم باعث شده كه فروشگاه ساز ووكامرس در ايران جاي خود را پيدا كند و به محبوب‌ترين فروشگاه ساز اينترنتي درزمينه تجارت الكترونيك و كسب‌وكار آنلاين تبديل شود كه نه‌تنها مديران اين فروشگاه‌ها بلكه حتي مشتريان نيز از سيستم ووكامرس به دليل امكانات فوق‌العاده‌اي كه هنگام خريد و بررسي محصول در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد رضايت بالايي داشته باشند.

نصب ووكامرس بر روي وردپرس

نصب افزونه ووكامرس در وردپرس بسيار آسان است.شما ميتوانيد از بخش منوي پيشخوان وردپرس و مراجعه به بخش افزونه‌ها و سپس افزودن مي‌توانيد به‌راحتي با سرچ كردن نام اين افزونه آن را بر روي وردپرس نصب و فعال كنيد. به دو روش مي‌توانيد نصب افزونه فروشگاه ساز ووكامرس را انجام دهيد يا به‌صورت سرچ نام افزونه يا به‌صورت آپلود كردن فايل زيپ آن. البته روش سومي نيز وجود دارد و آن هم نصب افزونه ووكامرس از طريق هاست است. اين روش بهترين روش نصب تمام افزونه ها و پلاگين ها در وردپرس است.

افزونه ووكامرس كاملاً رايگان است

شما براي راه‌اندازي فروشگاهتان با ووكامرس نياز به هيچ هزينه‌اي نداريد و در كمترين زمان و با نصب اين افزونه بر روي وردپرستان مي‌توانيد فروشگاه اينترنتي خود را ايجاد كنيد و رايگان بودن اين فروشگاه در برابر بعضي از فروشگاه ساز هاي فعال در اين زمينه باعث شده كه صاحبان كسب و كارهاي آنلاين رضايت بيشتري داشته باشند.

بدون نياز به كد نويسي

براي استفاده از اين فروشگاه ساز ووكامرس هيچ نيازي به دانش كد نويسي يا برنامه‌نويسي نداريد و به‌راحتي مي‌توانيد فروشگاهي بسيار حرفه‌اي و منطبق با تمام نيازهاي مشتري راه‌اندازي كنيد. البته اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه اگر شما به كدنويسي مسلط باشيد ميتوانيد به وسيله آن تغييرات دلخواه را بر روي فروشگاه تان پياده سازي كنيد و آن را هر چه بيشتر و بهتر به رضايت كاربران نزديك كنيد.

 

امكان قرار دادن محصولات فيزيكي و دانلودي در فروشگاه

شما در اين فروشگاه ساز آنلاين هم مي‌توانيد محصولات فيزيكي به فروش برسانيد و هم محصولات دانلودي را براي دانلود و فروش در اختيار كاربرانتان قرار دهيد. امروزه سايت هاي بسياري در هر دو حوزه فعاليت مي‌كنند و محصولات خود را هم به‌صورت فيزيكي مثل پوشاك، محصولات ديجيتالي و …؛ و هم به‌صورت دانلودي مانند موسيقي، فيلم و … عرضه مي‌كنند. فروشگاه ساز ووكامرس از هردوي اين محصولات پشتيباني مي‌كند.

محاسبه ماليات در ووكامرس

بعضي از فروشگاه‌ها در هنگام فروش محصول مبلغي را به‌عنوان ماليات به قيمت اصلي محصول اضافه مي‌كنند. اگر شما هم اين قصد را داريد و مي‌خواهيد كه مبلغي را به‌عنوان ماليات به قيمت محصولاتتان اضافه كنيد مي‌توانيد با مراجعه به تنظيمات فروشگاه ساز ووكامرس، درصد مشخصي را به‌عنوان ماليات بر روي قيمت محصولتان اضافه كنيد تا مشتري علاوه بر پرداخت قيمت اصلي محصول , ماليات آن را نيز بپردازد.

افزونه آسان پرداخت ووكامرس | درگاه هاي پرداخت

درگاه هاي مستقيم و غيرمستقيم پرداخت , شما در فروشگاه ساز ووكامرس مي‌توانيد هم درگاه مستقيم و هم درگاه غيرمستقيم براي پرداخت در اختيار مشتريانتان قرار دهيد. نصب اين درگاه‌ها هم بسيار راحت و از طريق نصب افزونه مربوطه صورت مي‌گيرد. شما با مراجعه به بخش افزونه‌ها و افزودن مي‌توانيد با سرچ در هسته وردپرس اين افزونه‌ها را دانلود و نصب كنيد.

قالب هاي فروشگاهي حرفه‌اي و رايگان

ووكامرس افزونه اي است كه به دليل محبوبيت و فراگيري بسيار زياد در سطح دنيا و تلاش افرادي زيادي درزمينه توسعه آن، قالب هاي بسيار زياد و متنوعي براي آن ارائه‌شده كه به‌صورت رايگان و به‌صورت حرفه‌اي يا پرميوم در اختيار شما قرار دارد و با يك سرچ ساده و دانلود آن‌ها مي‌توانيد ظاهري بسيار زيبا براي فروشگاه خود داشته باشيد و از امكانات اين قالب‌ها در جهت بهتر كردن فضاي فروشگاه اينترنتي تان كاربري براي خود و مشتريانتان استفاده كنيد. نكته جالب اين‌ است كه شما مي‌توانيد چند قالب به‌طور همزمان بر روي فروشگاه خود داشته باشيد و تنها با يك كليك هركدام از اين پوسته‌ها را كه خواستيد فعال كنيد.

ساخت كوپن تخفيف

همان‌طور كه مي‌دانيد كدهاي تخفيف كه معمولاً به‌صورت مناسبتي ارائه مي‌شوند تأثير خوبي در فروش محصولات دارند؛ و اين تخفيف‌ها مشتريان را تشويق به خريد محصولات شما مي‌كنند. شما با استفاده از فروشگاه ساز ووكامرس مي‌توانيد كد تخفيف بر روي محصولاتتان اعمال كنيد و يا درصد ثابتي رو به‌عنوان تخفيف براي سقف مشخصي از خريد تعيين كنيد.

نمايش موجودي انبار در ووكامرس

شما اگر قصد داريد كه فروشگاه خود را با ووكامرس راه‌اندازي و مديريت كنيد ديگر نيازي نيست كه نگران موجودي انبار باشيد چون اين افزونه فروشگاه ساز آنلاين با تنظيماتي كه در بخش پيكربندي دارد اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه با واردكردن عدد مشخصي به‌عنوان حداقل تعداد محصول موجود در انبار به شما هشدار دهد كه محصول شما در انبار در حال اتمام است. همچنين ميتوانيد نمايش موجودي انبار در ووكامرس را نيز در معرض نمايش مشتريانتان قرار دهيد.

 

پنل كاربري پيشرفته ووكامرس

فروشگاه ساز ووكامرس نسبت به بقيه فروشگاه سازهايي كه در سطح جهان فعال هستند و مثل مجنتو، پرستاشاپ و … علاوه محيط كاربري بسيار ساده و آسان‌تري كه دارد پنل كاربري آن پيشرفته است . پنل كاربري پيشرفته ووكامرس ميتواند تمام نيازهاي شما را براي مديريت يك فروشگاه اينترنتي به خوبي برآورده كند.و با توجه به فارسي بودن اين افزونه تمام منوها و تنظيمات آن به زبان فارسي هست و هيچ‌گونه مشكلي در حال كار با آن براي شما ايجاد نمي‌شود.

نحوه پيكربندي ووكامرس

شما مي‌توانيد از پنل مديريت و بخش ووكامرس بر روي گزينه پيكربندي كليك كنيد و تنظيمات فروشگاه اينترنتي را با توجه به نيازهاي خودتان انجام دهيد. در اين بخش مي‌توانيد تعيين كنيد كه واحد پولي شما چه باشد؟ فروشتان به‌صورت بين‌المللي باشد يا فقط به كشورهايي باشد كه خودتان انتخاب مي‌كنيد؟ اگر مي‌خواهيد فروشتان فقط محدود به كشورهاي خاصي باشد مي‌توانيد نام آن كشورها وارد كنيد. حتي مي‌توانيد تعيين كنيد كه قيمت محصول شما به چه شكلي نمايش داده شود و …
شما در بخش پيكربندي نيز مي‌توانيد گزينه‌اي را تحت عنوان فعال‌سازي نقد محصولات فعال كنيد كه كاربران در مورد محصولات شما نظرات و نقدهايشان را بيان كنند و به شما توصيه مي‌كنيم هميشه اين گزينه را فعال كنيد چراكه انتخاب و بررسي و خريد محصولات را براي مشتريانتان راحت‌تر مي‌كند.

نامحدود بودن بارگذاري محصولات

با توجه به توضيحاتي كه درباره فروشگاه سازهاي ديگر داديم يكي از معايب آن‌ها اين مسئله بود كه بااينكه ظاهراً در بارگذاري محصولات محدوديتي نداشتند اما اگر محصولات زيادي را وارد فروشگاه مي‌كرديم سرعت سايت كاهش پيدا مي‌كرد؛ اما فروشگاه ساز حرفه‌اي ووكامرس اين مشكل را برطرف كرده و شما با خيال راحت مي‌توانيد بي‌نهايت محصول فيزيكي و دانلودي در فروشگاه و در اختيار مشتريان خود قرار دهيد و هيچ‌گونه نگراني از بابت ايجاد دسته‌بندي هاي زياد و كند شدن سرعت سايتتان نداشته باشيد.

گالري عكس محصول ووكامرس

يكي از ويژگي‌هايي كه براي خيلي از كاربران جذاب هست اين هست كه كاربران تمايل دارند كه عكس هاي بيشتري از محصولي كه قصد خريدش رادارند مشاهده كنند و بتوانند كه محصول را از تمام زوايا بررسي كنند. ووكامرس اين قابليت را در اختيار شما قرار داده كه تحت عنوان گالري محصولات بتوانيد عكس هاي متنوعي از محصولات را براي كاربران و مشتريانتان ايجاد كنيد و با اين كار انتخاب را براي آن‌ها ساده‌تر كنيد.

ابزارك هاي ووكامرس

ووكامرس ابزارك هايي در اختيار شما قرار داده كه به‌وسيله آن مي‌توانيد محصولات ويژه، محصولات پربازديد، آخرين محصولات و … در سايد بار براي مشتري به نمايش بگذاريد. با اين ابزارك ها مي‌توانيد به مشتري فروشگاه نشان دهيد كه چه محصولاتي به‌تازگي وارد فروشگاه شده‌اند. چه محصولاتي از طرف كاربران امتياز بالايي دريافت كرده‌اند و چه محصولاتي به‌عنوان محصول ويژه در سايت قرار داده‌شده (محصولات ويژه به دليل تخفيف زياد، فروش بالا و امتياز بالا اين عنوان را به خود اختصاص مي‌دهند.)
به‌وسيله ابزارك هاي ووكامرس مي‌توانيد براي سرچ محصولات فيلتر قرار دهيد. مثلاً اين امكان را در اختيار مشتريان فروشگاه اينترنتي بگذاريد كه محصول را بر اساس بازه قيمتي كه مدنظرشان هست جستجو كنند. اين فيلتر‌ها شامل قيمت، نام محصول، رنگ محصول، برند و بسياري از ويژگي‌هاي ديگر مي‌شود.

افزونه‌هاي جانبي ووكامرس

ووكامرس در عين اينكه خود يك افزونه در دل وردپرس است اما براي آن نيز افزونه‌هايي وجود دارد. براي تمام فروشگاه سازها افزونه‌هاي طراحي و عرضه‌شده كه باعث توسعه و تكامل اين فروشگاه سازها شده و با نصب اين افزونه‌ها مي‌توان امكانات بيشتري را در اختيار كاربران فروشگاه اينترنتي قرار داد و پروسه بررسي، انتخاب و خريد را نيز براي مشتري راحت‌تر كرد. در ادامه به معرفي مهم‌ترين افزونه‌هاي فروشگاه ساز ووكامرس مي‌پردازيم.

افزونه صدور فاكتور حرفه اي ووكامرس

شما با نصب و فعال‌سازي افزونه فارسي كه براي اين مورد طراحي و عرضه‌شده مي‌توانيد فاكتور فروش بسيار حرفه‌اي در فروشگاه آنلاين براي مشتريان خود صادر كنيد. حتي مي‌توانيد اين فاكتور را به ايميل مشتري ارسال نماييد. از مزاياي افزونه صدور فاكتور مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

امكان قرار گرفتن تصوير محصول خريداري‌شده توسط مشتري در فاكتور
درج كردن واحد شمارش محصول به‌صورت عدد، كيلوگرم، رول و …
امكان نمايش ميزان درصد تخفيف اعمال‌شده بر روي محصول خريداري‌شد

مقايسه محصولات در ووكامرس

شايد براي شما هم پيش‌آمده باشد كه وقتي در حال خريد از يك فروشگاه آنلاين هستيد بين دو يا چند محصول دچار ترديد مي‌شويد و به دنبال ابزاري براي مقايسه محصولات مي‌گرديد. ووكامرس اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه با نصب افزونه‌اي بر روي ووكامرس خود بتوانيد دو يا چند محصول را به‌صورت تصويري و متني مقايسه كنيد. اين ويژگي براي كاربران و مشتريان وب‌سايت فروشگاهي شما بسيار جالب است و توصيه مي‌كنيم كه حتماً از اين افزونه براي فروشگاهتان استفاده كنيد.

 

افزونه زوم محصولات | بزرگنمايي

از افزونه‌هايي كه براي فروشگاه ساز ووكامرس طراحي‌شده و بسيار كاربردي و موردپسند كاربران و مشتريان فروشگاه‌ها هست افزونه‌اي تحت عنوان بزرگنمايي محصول هست كه شما با نصب اين افزونه مي‌توانيد ذره‌بيني بر روي نمايش محصولات قرار دهيد كه مشتريان شما با حركت موس بر روي محصول بتوانند محصول را به‌صورت بزرگنمايي شده و از تمام زوايا مشاهده كنند.

افزونه جستجوي پيشرفته ووكامرس

يكي از افزونه‌هايي كه ويژگي جالبي به بخش جستجوي فروشگاه آنلاين شما اضافه مي‌كند ويژگي جستجوي زنده محصول به‌صورت ايجكس است. به‌اين‌ترتيب كه وقتي مي‌خواهيد محصولي را جستجو كنيد اصلاً نيازي نيست كه نام كامل آن را در بخش جستجو وارد كنيد؛ و به‌محض واردكردن دو يا سه كاراكتر از نام آن محصول ليست تمام محصولاتي كه با آن كاراكترها شروع مي‌شوند براي شما نمايش داده مي‌شود.
اين افزونه به دلايل زيادي طراحي‌شده اما دو دليل آن را براي شما بيان مي‌كنيم. اولين دليل اين است كه ممكن است نام آن محصول طولاني باشد و كاربر حوصله تايپ تمام نام آن را نداشته باشد و مورد دوم اين‌كه ممكن است كاربر نام كامل محصول را فراموش كرده باشدو با سرچ دو يا حرف از نام محصول مي‌تواند به‌راحتي محصول موردنظر خودش را در ليستي كه به او نمايش داده مي‌شود پيدا كند.

افزونه پيگيري وضعيت سفارش با كد رهگيري

ووكامرس به كاربر اجازه پيگيري سفارش را مي‌دهد. شما مي‌توانيد با استفاده از اين افزونه براي محصول كد پيگيري تعريف كنيد و وضعيت سفارش تا تحويل محصول به مشتري را اعلام كنيد. اين افزونه باعث رضايت بسياري از مشتريان فروشگاه هاي ووكامرسي شده است چون در جريان كامل سفارش تا تحويل محصول خود قرار مي‌گيرند.

پيامك حرفه اي ووكامرس

بسياري از مشتريان شما تمايل دارند كه پس از ثبت سفارششان بدانند كه محصولشان در چه مرحله‌اي است. يكي از قابليت هاي جالب فروشگاه ساز ووكامرس اطلاع‌رساني پيامكي به مشتريان است كه اين قابليت از طريق نصب افزونه مربوطه بر روي سايت شما اعمال مي‌شود. شما مي‌توانيد با نصب اين افزونه بر روي فروشگاه ساز خود تمام مراحل خريد از ثبت سفارش تا تحويل محصول درب منزل را با پيامك به آن‌ها اطلاع دهيد.

افزونه ايميل ووكامرس

براي كساني كه درزمينه بازاريابي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينگ فعاليت دارند واژه ايميل ماركتينگ واژه آشنايي است. شما با نصب افزونه‌اي بر روي فروشگاهتان مي‌توانيد ايميل مشتريان را دريافت و ذخيره كنيد و با استفاده از اين ايميل‌ها ايميل ماركتينگ انجام دهيد. وقتي‌كه محصول جديدي وارد فروشگاه شد، تخفيفات ويژه براي محصولي در نظر گرفتيد و يا كدهاي تخفيف مناسبتي براي محصولي ايجاد كرديد به‌وسيله ايميل به مشتريان اطلاع‌رساني كنيد.

سئو محصولات ووكامرس

براي فروشگاه ساز ووكامرس افزونه‌اي براي سئو وجود دارد كه با نصب و فعال‌سازي آن مي‌توانيد براي محتوا و محصولات فروشگاهتان سئو انجام دهيد. مطمئناً از مزاياي سئو باخبر هستيد و مي‌دانيد كه چه تأثيري در بالا بردن رتبه سايت شما در گوگل و نمايش سايت شما به كاربران دارد. ما به شما افزونه سئو yoast را معرفي مي‌كنيم كه افزونه‌اي بسيار قدرتمند براي سئوي داخلي سايت و فروشگاه شماست.

ساخت اسلايدر محصولات فروشگاه

شما با نصب و فعال‌سازي افزونه‌هاي مختلفي كه براي اين منظور طراحي‌شده‌اند مي‌توانيد اسلايدرهاي بسيار زيبا در صفحه اصلي سايتتان قرار دهيد. از اين اسلايدر مي‌توانيد به‌منظور هاي مختلف استفاده كنيد. مثلاً براي برگزاري جشنواره هاي فصلي، معرفي محصولات پرامتياز، معرفي آخرين محصولات، معرفي تخفيفات و … بسياري از كاربران سايت هاي فروشگاهي يكي از ملاك هاي زيبايي فروشگاه هاي آنلاين را داشتن اسلايدر هاي متنوع و زيبا مي‌دانند. پس به شما توصيه مي‌كنيم كه حتماً از اسلايدر ها جهت زيباتر كردن فروشگاهتان بهره ببريد.

اعمال تخفيف در ووكامرس

بسياري از كاربران تمايل دارند در صورت خريد محصولي با تعداد بالا تخفيفي شامل حالشان شود و بتوانند محصول را باقيمت پايين‌تري تهيه كنند. براي اين منظور افزونه‌اي براي فروشگاه ساز ووكامرس طراحي‌شده كه شما با نصب و فعال‌سازي آن مي‌توانيد براي خريدهاي عمده كه تعداد آن را شما مشخص مي‌كنيد درصدي را به‌عنوان تخفيف در مبلغ كل در نظر بگيريد.

افزونه هاي جانبي ووكامرس | خريد

برخي از افزونه هاي ووكامرس رايگان هستند و شما بدون پرداخت هيچ هزينه اي ميتوانيد آن ها را بر روي فروشگاه ساز خود نصب كنيد و به وسيله آن امكان جديدي به فروشگاه آنلاين تان اضافه كنيد. اما برخي از افزونه ها وجود دارند كه حرفه اي هستند و براي دانلود آن ها بايد هزينه بپردازيد و آن ها خريداري كنيد.
معتبرترين وب سايتي كه ميتوانيد افزونه هاي ووكامرس و همچنين وردپرس را دانلود و خريداري كنيد وب سايت wordpress.org است كه مخزن وردپرس ناميده شده و تمام افزونه ها را ميتوانيد در اين سايت پيدا كنيد. اما اگر ميخواهيد كه از سايت هاي ايراني استفاده كنيد و افزونه هاي مورد نياز فروشگاه اينترنتي را از آن تهيه كنيد ميتوانيد به وب سايت هاي www.zhaket.com و يا www.rtl-theme.com مراجعه كنيد.

كدام فروشگاه ساز سئوي بهتري دارد؟

كساني كه در حوزه وب فعاليت مي‌كنند قطع به‌يقين از مزيت سئو باخبر هستند و مي‌دانند كه يك وب‌سايت براي اينكه در رتبه هاي بالاي گوگل قرار بگيرد و بتواند بازديدهاي زيادي را داشته باشد كه به‌تبع آن فروش و درآمد آن وب‌سايت و فروشگاه هم افزايش پيدا كند بايد براي وب‌سايت خود سئو انجام دهد. يكي از مزيت هاي فوق‌العاده ووكامرس در برابر بقيه فروشگاه سازها افزونه سئوي قدرتمندي به نام افزونه سئو yoast است كه باعث شده كفه ترازوي ووكامرس نسبت به بقيه فروشگاه سازها ازنظر سئوي محتوا سنگين‌تر باشد وبرتري خود را نشان دهد.اگرچه محتواي يك وب‌سايت مهم‌ترين نقش سئوي آن سايت دارد اما ساختار سيستم مديريت محتوا يا همان cms ها نيز بسيار تأثيرگذار هستند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۱:۰۶ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی