ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

تا حالا نشده كه كسي با وردپرس آشنا شده باشد و در حين انجام كار دچار مشكلاتي نشد باشد. اما اين محبوبيت باعث شده كه استفاده از اين سيستم مديريت محتوا در كل دنيا رواج داشته باشد پس بنابراين اگر من و شما امروز دچار مشكلي در وردپرس شده باشيم قطعا قبلا كسي ديگري هم دچار اين مشكل شده است.

رفع مشكلات وردپرس

رفع مشكلات سايت وردپرسي

امروز ميخواهيم يك راهنمايي قدم به قدم براي رفع مشكلات سايت وردپرسي شما انجام دهيم تا در صورت بروز مشكل چه براي سايت وردپرسي خود و چه براي مشتريان يا هر كسي كه دچار چنين مشكلي است بتوانيد نسبت به برطرف كردن آن اقدام كنيد.

 

احتمالا در مورد خطا هاي ۴۰۴ و يا خطاهاي ۵۰۰ يا شنيده ايد يا قبلا به اين موارد برخورد كرده ايد.اما اين مقاله اي كه در حال حاضر مشغول خواندن آن هستيد يكي از شايع ترين و متداول ترين مشكلاتي است كه در وردپرس صورت ميگيرد.بنابراين اگر با ما همراه باشيد نتنها به حل اين مشكل مسلط خواهيد شد بلكه ميتوانيد حتي از اين كسب درآمد كنيد.

 

كسب درآمد؟

باور كنيد جدي گفتم حتي كسب درآمد .مدتها پيش در مورد حل مسئله اي با يكي از قوي ترين وردپرس كاران ايران در حال صحبت بودم كه نكته اي را با خنده گفت :
ايشان گفتند خدا را شكر بالاخره يك نفر بعد از مدت ها يك سوال سخت از من پرسيد كه نياز هست بروم و كمي تحقيق كنم.گفتم چطور؟ ايشان گفتند ما هر روزه با تيكت هايي روبه رو ميشويم كه اينقدر متداول هستند كه اصلا بررسيشان نميكنيم و بعد از مدتي متوجه شديم تعداد تيكت هايمان كم شده . بعد از بررسي هاي لازم متوجه شديم يكي از وب سايت هاي تازه تاسيس مقدار ايكس تومان را از كاربران ميگيرد كه اين مشكل را برطرف كند.

 

براي من كه سال ها در حوزه برنامه نويسي و طراحي سايت بودم جالب بود گفتم ميشود بگوييد دقيقا مشكل آن افراد چه بوده؟

 

خودتان مشكلات سايتتان را حل كنيد

بعد از توضيح ايشان و گفتن يك سري مشكلات متداول ديگه اي كه خود افراد اگر ياد بگيرند چگونه اين مسائل را حل كنند ديگر لازم نيست هزينه هاي زيادي رو متحمل بشوند.  تصميم گرفتم كه حتما در آينده اي نه چندان دور اين مسائل و مشكلات را در وب سايت قرار دهم تا عزيزاني كه وب سايت وردپرسي دارند در صورت بروز چنين مشكلاتي با خيالي آسوده نسبت به برطرف كردن آن اقدام كنند.

راه هايي ساده براي رفع مشكل

ما در اين مقاله نميتوانيم تمام مشكلات احتمالي را ذكر كنيم و براي همه آن ها يك راه كار تكراري را توضيح دهيم بلكه يك راهكار را توضيح ميدهيم كه هميشه كارساز ميباشد و نيازي به توضيح اضافه نيست . خوشبختانه در تمام اين سال ها خود من وقتي به مشكلي بر ميخوردم از همين راهكار استفاده ميكردم و شروع به ديباگ كردن سايت وردپرسي مد نظر ميكردم.

 

 

نكته: قبل از انجام هر كاري لطفا از وب سايت خود يك بك آپ تهيه كنيد تا در صورت بروز مشكل بتوانيد سايتتان را به شكل اوليه برگردانيد.اگر تهيه بك آپ را قبلا آموزش نديده ايد ميتوانيد بر روي آموزش بك آپ گيري وردپرس كليك كنيد.

 

 

۱-پلاگين هاي سايت را يكي يكي غيرفعال كنيد.

در اكثر مواقع دليل اصلي به وجود آمدن مشكلات در وب سايت وردپرسي شما ، همين پلاگين ها و افزونه هاي وردپرسي است كه شما براي اضافه كردن امكانات جديد به سايت خود اضافه ميكنيد.شما با يكي يكي غير فعال كردن پلاگين هاي وردپرسي خود ميتوانيد مشكل را پيدا كنيد و بعد از غيرفعال كردن هر پلاگين يك بار سايت را رفرش كنيد.تا متوجه شويد دقيقا كدام پلاگين با سايت شما دچار مشكل شده است.

#سوال :

چرا بايد يك پلاگين براي سايت ما مشكل ايجاد كند؟

ببنيد دوستان خود پلاگين هدفش برطرف كردن يك مشكل شما و ايجاد امكانات جديد در سايت شماست اما گاهي اوقات اين پلاگين با نسخه وردپرس شما هماهنگ نيست.يا در پاره مواقع با يك پلاگين ديگر دچار مشكل ميشود.در نسخه هاي قديمي تر افزونه ووكامرس و افزونه edd اگر هر دو اين افزونه ها را باهم روي سايت خود نصب ميكرديد دچار يك سري اختلالات و مشكلاتي ميشديم.كه در نسخه هاي بعدي خيلي از اين مشكلات برطرف شده.

 

اولين كار غيرفعال كردن افزونه هاست

با غيرفعال كردن اقدام كنيد اما غالبا غير ممكن است و بايد از طريق پنل هاست خود اقدام كنيد. اولين كاري كه انجام ميدهيد غيرفعال كردن افزونه هاست اگر به ادمين وردپرس دسترسي داريد كه از قسمت افزونه هاي نصب شده ميتوانيد نسل منيجر خود شود > مسير را ادامه دهيد تا به پوشه wp-content برسيد وارد شويد و ميتوانيد پلاگين ها را يكي يكي به يك پوشه عقب تر هدايت كنيد كه اگر تعداد افزونه ها زياد باشد قطعا خسته كنندست و شايد هم در آخر مشكل از افزونه ها نباشد.

 

سريع ترين راه ممكن براي تشخيص اين مشكل

سريع ترين كار ممكن براي اينكه متوجه شويد مشكل از افزونه هاست يا نه اين است كه بر روي پوشه plugin كليد كنيد و تغيير نام را بزنيد و براي مثال plugin2 تغيير نام دهيد.و بعد به صفحه اصلي سايت برويد و رفرش كنيد.اگر مشكل شما حل شد يكي اينكه مشكل از قسمت پلاگين هاست .پس بايد يكي يكي پلاگين ها را يا به يك پوشه عقب تر هدايت كنيد يا همان جا نام پوشه را عوض كنيد تا متوجه شويد كدام پلاگين در كار سايت شما اختلال ايجاد كرده است .

 

 

 

توضيحات تكميلي: هدف در توضيحات تكميلي اين است كه شيوه كار پلاگين ها را بدانيد پس توصيه ميكنم حتما مطالعه كنيد

 

 

 

قابليت توسعه وردپرس با دانش برنامه نويسي

وردپرس طوري برنامه نويسي شده كه اگر كسي دانش برنامه نويسي داشته باشد بتواند آن را توسعه دهد و نسبت به كاري كه ميخواهد انجام دهد امكاناتي را به آن اضافه كند.بنابراين دو مورد را به هسته خود اضافه كرد يكي add-action(); بود كه شما يك كار جديد را يا يك امكان جديد را براي وردپرس تعريف ميكنيد و وردپرس اين را شناسايي ميكند و به هسته مركزي خود اضافه ميكند و قسمت بعدي do_action(); است كه ما به اين امكان ميگوييم بعد از اضافه شدن به وردپرس حالا اجرا شود اين دو تابع اساس و پايه كار پلاگين هاي وردپرس هستند.و احتمالا الان متوجه شديد كه در اين ميان امكان دارد با افزونه ديگري تداخل ايجاد كند.

 

۲-عوض كردن قالب وردپرس

رفع مشكلات سايت وردپرسي

در صورتي كه در راه كار اول به جواب نرسيديد به سراغ قسمت دوم يعني تغيير قالب ميرويم.دوستان هر قالبي كه براي وردپرس ايجاد شده بنا به يك سليقه شخصي ايجاد و طراحي شده و قطعا هم نو برنامه نويسي و ساختار كد هاي آن ۱۰۰% نميتوان گفت با وردپرس يكي است.بنابراين بروز مشكلات خيلي طبيعي است و اصلا جاي نگراني نيست بهترين كار ممكن اين است كه شما قالب سايت خود را به حالت پيش فرض تغيير دهيد.در حالت پيش فرض وردپرس سه قالب در هسته خود نگهداري ميكند كه ميتوانيد به قسمت نمايش > و پوسته ها مراجعه كنيد و نسبت به تغيير آن اقدام كنيد.

رفع مشكلات در سايت

# سوال:

اگر دسترسي به قسمت ادمين نداشتم چه كار كنم؟ در ضمن اگر از طريق هاست هم نسب به حذف قالبم اقدام كنم وردپرس اروري به من ميده كه ميگه قالب در دسترس نيست مثل شكل زير اآن وقت چكار كنم؟

سوال خيلي خوبيست.شما وقتي قالب را از هاست حذف كنيد و يا تغيير نام دهيد يا به يك پوشه عقب تر هدايت كنيد هنوز وردپرس بر روي قالب قبلي تمركز دارد و كماكان تلاش ميكند به آن قالب دسترسي پيدا كنه.اما نميتواند چون ما اين مسئله را ايجاد كرديم

 

 

اما الان به راحتي ميتوانيم به قسمت ادمين سايت مراجعه كنيم و وارد پنل شويم و از آنجا نسبت به تغيير قالب اقدام كنيم.كاري كه در حالت عادي و زماني كه دچار مشكل شويم شايد نتوانيم انجام دهيم.حالا قالب سايت را به حالت پيش فرض تغييردهيد تا مشكلاتتان حل شود.اگر مشكلات حل شد احتمالا در فايل فانشن قالب يا فراخواني فايلي دچار مشكل شده و اگر از قالب هاي پرميوم استفاده كرديد ميتوانيد به مترجم يا برنامه نويس قالب تيكت بزنيد و او كار شما را درست ميكند.

 

۳-تغيير آدرس پيوند هاي يكتا

رفع مشكلات سايت وردپرسي

اگه تا حالا مشكلتان حل نشده كه احتمالا بالاي ۹۰% مشكلات در همون دو مرحله قبل حل ميشوند ما بازم راهكار داريم.حالا بايد با تغيير پيوند هاي يكتاي سايت اين كار را تمام كنيد.به قسمت تنظيمات وردپرس خود برويد و در قسمت پسوند هاي يكتا بر روي نام نوشته كليك كنيد و ذخيره تغييرات را كليك كنيد.

 

 

 

نكته: تجربه ثابت كرده كه بهتره بعد از نام نوشته و ذخيره كردن يك بار برروي پيش فرض كليك كنيد و ذخيره را انجام دهيد و مجددا نام نوشته را انتخاب كنيد تا اين عمليات به خوبي انجام شود و دچار مشكل نشود.

 

 

۴-حذف فايل htaccess سايت وردپرسي

رفع مشكلات سايت وردپرسي

و آخرين راهكار كه اميدوارم در سه مرحله قبل مشكلاتان حل شده باشد حذف كردن فايل htaccess است.اين فايل را بايد از داخل هاست حذف كنيد چرا كه به طور معمول به آن دسترسي نداريد . وارد هاست شويد و از پوشه public_html ميتوانيد به آن دسترسي داشته باشيد. و بعد از حذف كردن مجددا وارد پنل مديريت وردپرسي خود شويد و در بخش تنظيمات و پيوند هاي يكتا بر روي نوشته ها كليك كنيد و ذخيره را انجام دهيد تا مجددا اين فايل در هاست شما توليد و درست شود.

 

بازم داري دنبال راهكار ميگردي؟ باور كن با همين ۴ مرحله كارت حل ميشه ، فقط حتما قبل از انجام كار از وردپرس خو يه بك آپ بگير
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۱:۱۹ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی