ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

افزايش سرعت وب سايت امروزه يكي از مهم ترين فاكتورهاي گوگل شده است ، به طوري كه به صورت رسمي اعلام كرده سايت هايي كه سرعت بارگزاري پاييني دارند در رتبه هاي پايين تري قرار خواهند گرفت.

 

اگر سايتتان سريع نيست بهتره به فكر چاره اي باشي ، چون كاربر بيش از ۵ ثانيه منتظر نميمونه.

 

افزايش سرعت وب سايت را جدي بگيريد تا كاربرانتان را از دست ندهيد ، سلام و عرض ادب خدمت همه كاربران وب سايت كارسازشو . در اين مقاله قصد داريم با معرفي ۵ روش به شما آموزش دهيم كه چطور سرعت وب سايت خود را بالا ببريد تا كاربرانتان را بخاطر كند بودن وب سايتتان از دست ندهيد.به طور ميانگين هر كاربر تنها ۵ ثانيه صبر ميكند تا وب سايت شما لود شود و در صورتي كه سرعت وب سايت شما پايين باشد قطعا با خروج كاربرانتان همراه خواهيد بود.اگر بيش از چندين ماه است كه وب سايتتان را راه اندازي كرده ايد حتما به اين فكر نكرديد كه چقدر از كاربران وب سايتتان بخاطر سرعت پايين سايت از ادامه لود شدن منصرف شده و به سراغ وب سايت هاي ديگر رفته اند.

رقيب هاي زيادي داريد

 

رقيب هاي خود را جدي بگيريد تا در رقابت عقب نمانيد.

شايد يك زماني كاربر مجبور بود كه هر طور شده منتظر بماند تا سايت لود شود ولو اينكه برود يه قهوه درست كند و بنوشد تا سايت لود شود ، چون در گذشته منابع فارسي محدود و كم بود اما امروزه در هر حوزه كاري بنا به تحقيق و بررسي هاي عملي و بودن در كنار كسب و كار هاي مختلف به طور ميانگين هر كسب و كار تحت وب حدودا ۵۰۰ رقيب دارد.اين يعني اينكه اگر شما به اندازه كافي خوب نبوديد انتخاب هاي زيادي براي كاربران هست تا از ميان آنها يكي را انتخاب كنند.

 

پس جاي هيچگونه خطايي نيست. در ادامه اين آموزش ما ۵ روش را به شما معرفي ميكنيم كه بسيار ساده ولي حياطي ميباشند.پس حتما در انجام دادن آنها دقت كافي داشته باشيد اما در طي هفته هاي آينده مقالات ديگري در حوزه بهينه سازي سايت قطعا نشر خواهيم داد. بر همين اساس ميتوانيد از دسته بندي سايت به قسمت بهينه سازي وب سايت برويد و مطالبي كه در بهينه كردن وب سايت براي شما مفيد است را مطالعه كنيد.

 

۱-انتخاب يك هاست مناسب

شما اگر بهترين وسيله هاي منزل از مبلمان تا…..كه بهترين اجناس بازار ، و بي رقيب هستند را براي خانه و خانواده خود تهيه كنيد.كه هر كدام چندين ميليون تومان براي شما هزينه داشت آيا اين وسايل و خانواده خود را در يك چادر قرار خواهيد داد؟ براي زندگي و استفاده خانواده و همراهانتان را هم در اين چادر ببريد و به نوعي زندگي شما در اين چادر باشد؟ به شما نمي گويند كه شما بجاي خريدن بهترين وسيله هاي بازار يه خونه مناسب و شيك براي خانواده ات حداقل رهن ميكردي؟ قطعا از نظر همه ما اين كار اشتباهست. ما ماشين لباس شويي تمام اتوماتيك ۱۵ ميليوني را داخل چادر نميبريم.نه براي اينكه شايد برق كشي نباشد نه.بخاطر اينكه براي بهتر كار كردنش فضا و امكانات خود را ميخواهد.

اما در دنيا كسب و كار دقيقا اين همان كاري است كه بارها در مشاوره ها و حضور داشتن در كنار صاحبان كسب و كار ديده ام.براي مثال يكي از برند هاي برتر در حوزه فروش وسايل منزل كه همين مثالي كه براي شما زدم براي ايشان نيز زدم و فقط با همين يك مثال قانع شد. و نيازي به ۲ ساعت صحبت تخصصي كه قبل از من خيلي ها با وي حرف زدن را نداشت.

هزينه هاي نامناسب در راه اندازي وب سايت

ايشان چندسال پيش براي برنامه نويسي وب سايت بيش از ۵ ميليون تومان هزينه كرده بود اما قيمت هاستي كه تهيه كرده بود سالانه ۶۰ هزار تومان بود. قطعا هاستي كه هزينه آن ۶۰ هزار تومان سالانه است در افزايش سرعت وب سايت شما بسيار ضعيف عمل خواهد كرد.افزايش سرعت سايت موضوعي است كه اگر از آن غافل شويم قطعا كاربران خود را از دست خواهيم داد.

سروري كه بر روي خود در هر قسمتش بيش از ۱۵۰ تا ۵۰۰ وب سايت هاست شده اند قطعا اين سرور هر چقدر هم قوي باشد بالاخره بايد منابع خود را ما بين اين تعداد وب سايت تقسيم كند.حالا فرض كنيد هر وب سايت ۱۰۰ كاربر همزمان داشته باشد و ضرب در ۵۰۰ كه تعداد كل وب سايت هاس يعني همزمان بيش از ۵۰ هزار درخواست براي اين هاست ارسال ميشود قطعا بدون هيچ شكي سايت از دسترس خارج خواهد شد. پس لطفا در انتخاب هاست خود دقت كنيد.

اگر صرفا جهت تست و نمونه سازي است لازم نيست هزينه هاي بالايي انجام دهيد اما در صورتي كه هدف شما راه اندازي يك كسب و كار است حتما در انتخاب اينكه بهترين وسيله هاي خود را در يك چادر ببريد و در انجا زندگي كنيد و يا يك خونه شيك تهيه كنيد دقت داشته باشيد.

هاست مخصوص سيستم مديريت محتوا

و در نهايت اين نكته را درنظر داشته باشيد كه براي سيستم هاي مديريت محتوا از جمله وردپرس ، جوملا ، دروپال و….  هاست هاي مخصوصي تهيه و راه اندازي شده كه با يك سرچ ساده ميتوانيد از اين سرويس ها استفاده كنيد.سيستم مديريت محتواي وردپرس ويژگي هاي خاصي دارد كه اگر هاستي كه وظيفه ميزباني را بر عهده دارد از اين ويژگي ها به درستي پشتيباني نكند قطعا وردپرس شما با مشكلاتي روبه رو خواهد شد.

 

۲-انتخاب قالب مناسب جهت افزايش سرعت سايت

متاسفانه ديده شده كه در قسمت پنل مديريت وب سايت همزمان بيش از ۵ قالب آپلود شده و بعد از اينكه از مدير وب سايت ميپرسيم چرا اين تعداد قالب را آپلود كرديد جواب ميدهند كه ميخواهم تنوعي از قالب را براي كاربرانم ايجاد كنم و هر هفته يكي را فعال كنم.قطعا در مقاله اي يا ويدئويي اختصاصي توضيح خواهيم داد كه عوض كردن پشت سر هم قالب سايت چه مشكلاتي را از نظر گوگل براي شما ايجاد خواهد كرد و چه مسائل روانشناسي و بي اعتماد كاربر براي شما به وجود خواهد آورد.

از اين موارد كه بگذريم بازم متاسفانه از قالب هاي استاندارد استفاده نميكنند.قالب هايي كه قالبا كد هاي مخرب در آنها وجود دارد و باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي خواهد شد كه عموم اين مشكلات را پس از بهم ريختن كامل وب سايت مشاهده خواهيد كرد. كه آنجا بايد به فكر رفع خطاهاي به وجود آمده باشيد كه ميتوانيد مقاله راه كار گام به گام جهت برطرف كردن مشكلات سايت وردپرسي را مطالعه كنيد.

با تهيه كردن قالب هاي مناسب از ماركت هاي مناسب كه در طي هفته هاي بعد قالب هاي مناسب و با كيفيتي كه تهيه كرديم آماده سازي ميكنيم و بعد از تست دراختيار كاربران عزيز قرار خواهيم داد.

در حقيقت بعد از انتخاب يك هاست مناسب و خوب انتخاب يك قالب و پوسته وردپرسي بسيار در افزايش سرعت وب سايت موثر ميباشد.(افزايش سرعت وب سايت براي شما بايد خيلي مهم باشد.).يكي از نكات خوب تهيه قالب هاي استاندارد و بهينه اين است كه شما بعد از تهيه اين موارد ميتوانيد دائم از اپديت هاي بعدي كه توسط برنامه نويس اين قالب ارائه ميشود بهره مند شويد و خيالتان راحت است كه نگران مشكلات آينده نيستيد.

 

۳-حذف يا غيرفعال كردن افزونه هاي غيرضروري درافزايش سرعت سايت موثر است

هر افزونه وردپرسي نقشي را در ارائه خدمات و امكانات به شخص نصب كننده ارائه ميدهد كه در پاره اي مواقع مدير يك سايت بيش از ۲۰ مورد افزونه اي را بر روي سيستم خود نصب ميكند و گاهي فقط براي تست كردن كه اين امكانات براي كار من مفيد هست يا خير.دوستان هر افزونه فيلدها و جداول مخصوص به خود را در وردپرس ايجاد ميكنند كه اگر اين كار اصولي نباشد باعث شلوغي و تاخير در ارسال داده ها خواهد شد.

و اين مساله در دراز مدت باعث كندي ديتابيش خواهد شد.هر پلاگين فايل هاي مخصوص به خود را دارد و زماني كه قصد اجرا دارد قطعا براي بارگذاري هر كدام درخواست هايي بايد براي سرور ارسال شود. پيشنهاد ميكنيم همين حالا به قسمت پيشخوان وردپرس خود برويد و در قسمت افزونه پلاگين هايي كه در حال حاضر استفاده نميكنيد يا كمترين استفاده را دارد غير فعال و يا حذف كنيد.

بهتر است افزونه هايي كه استفاده نميكنيد را كامل حذف كنيد و آنهايي را كه كمتر استفاده دارد و در زمان هايي خاص استفاده دارد را غيرفعال نگه داريد.اين راه كار خوبي است براي افزايش سرعت وب سايت ، حتما امتحان كنيد.

 

۴-فشرده سازي و كاهش حجم تصاوير

در آموزش ويدئويي نشان داديم كه چطور ميتوانيم حجم تصاوير را به مقدار بسيار زيادي كاهش دهيم.پيشنهاد ميكنم اگر اهل خواندن متن نيستيد براي ياد گيري اين قسمت به آموزش ويدئويي كاهش حجم تصاوير مراجعه كنيد.اگر به هر دليلي نميتوانيد به آموزشي كه داده شده در قسمت ويدئوها عمل كنيد ما افزونه اسماش را به شما معرفي ميكنيم افزونه اي كه به صورت اتوماتيك عكس هايي كه در وب سايت قرار ميدهيد را بهينه ميكند و كار شما را راحت ميكند.

اما در صورت امكان سعي كنيد براي انجام هركاري از افزونه استفاده نكنيد راهكار هاي زيادي وجود دارد تا شما به هدفي كه داريد برسيد.با كاهش حجم تصاوير به كار رفته ، در افزايش سرعت سايت خود اقدامي عملي داشته باشيد

 

 

براي افزايش سرعت سايت سرمايه گذاري كنيد تا كاربرانتان را از دست ندهيد.

 

۵-استفاده از سي دي ان ها براي تحويل محتوا ها

قبل از اينكه بخوام بگم چرا بايد از cdn استفاده كنيد بهتر است براي آن دسته از افرادي كه نميدانند cdn چيست و چه نقشي در افزايش سرعت وب سايت دارد توضيح بدهيم.

 

معني cdn يعني شبكه تحويل محتواست

معني cdn يعني شبكه تحويل محتواست : به اين معنا كه يك سري سرور هايي در سراسر دنيا و در اكثر كشور ها چنديدن سرور وجود دارد كه شما محتوايي از جمله عكس هاي و …..را در اختيار آنها قرار ميدهيد و اگر كسي مثلا در امريكا قصد داشت وارد سايت شما شود و سرور شما در ايران است.درس است كه در بستر اينترنتي سرعت خيلي زياد است اما درصورتي كه محتواي شما زياد باشد براي هر كدام بايد درخواست هايي از طريق مرورگر كاربر ارسال شود و قطعا براي هر كدام هم نياز به پردازش و ارسال و دريافت است.بنابراين توضيحات اگر سرور شما در شهر يا كشور اين كاربر باشد قطعا سرعت تحويل محتوا براي آن خيلي سريعتر خواهد بود.

 

خب فك ميكنم اطلاعات مقدماتي را دريافت كرديد .براي اينكه از اين امكانات استفاده كنيد ميتوانيد وارد وب سايت كلودفلير شويد و يك اكانت براي خود تهيه كنيد و نيم سرورهاي خود را از طريق پنلي كه شركت ارائه دهنده هاست دراختيار شما قرار داده عوض كنيد و بر روي سرورهاي كلود فلر قرار دهيد تا محتواي شما بر روي اين سرورها قرار گيرد

 

تمام اطلاعات شما در سرور قرار نميگيرد

نكته مهم: دوستان فكر نكنيد تمام اطلاعات شما بر روي اين سرور ها قرار ميگيريد از جمله فايل هايي كه براي فروش گذاشته ايد يا فايل هاي مهمتان نه همان چيزايي كه قرار است به طور معمول كاربر به انها دسترسي داشته باشد و شما در سايت قرار داده ايد را از طريق يك سرور نزديك تر به آن تحويل ميدهند شما با استفاده از اين روش ميتوانيد در افزايش سرعت سايت خود اقدام كنيد.

 

 

 

نكته : يكي از فاكتور هاي مهم از نظر گوگل براي رتبه گرفتن يك وب سايت سرعت بارگذاري آن است.

 

ما سعي ميكنم در آينده موضوعات ساده ديگري كه براي افزايش سرعت وب سايت مهم هستند را در قالب آموزش هاي ويدوئي و متني براي شما دوستان و همراهان گرامي ارائه دهيم تا با افزايش سرعت وب سايت خود و مشتريانتان رضايت خاطر را به همراه داشته باشيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۱:۳۳ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی