ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

تك تفكر اشتباه در كسب وكار ميتواند آن را رو به نابودي ببرد يا رو به سعادت و موفقيت ، تفكري وجود دارد كه كار ما نياز به معرفي ندارد و مشتريان و كاربران خود بايد به سمت كسب وكار ما بيايند ، اما اين يك تفكر اشتباه است و دنياي كسب وكار امروزه مملو از رقيب است.با ما در اين مقاله همراه باشيد. 

كار خود را شروع كنيد ، قطعا مردم متوجه كيفيت كار شما خواهند شد و به سمت شما مي آيند چنين تصوري شايد در گذشته محلي از اِعراب داشت، اما در بازار مملو از رقيب عصر حاضر و به‌خصوص در دنياي بازاريابي ديجيتال نمي‌تواند جايگاهي داشته باشد. در جهاني كه رقابت در هر عرصه‌اي كه فكرش را بكنيد در آن موج مي‌زند، بايد فعال باشيد و نه منفعل؛ و در جهان آنلاين اين يعني كه بايد استاد و قهرمان سئو باشيد.توليد و انتشار محتواي جذاب و كاربردي مي‌تواند بهترين قدم براي شروع باشد، اما كافي نيست؛ مردم براي استفاده از آن محتواي جذاب و كاربردي در وهله اول بايد بتوانند وب‌سايت شما را پيدا كنند؛ بنابراين بايد مسير را براي آن‌ها هموار كنيد و علائم مناسبي را در مسيرشان قرار بدهيد.

بك لينك

اين به‌اصطلاح راه‌سازي و هدايت در فضاي مجازي به «لينك»، لينك و بازهم لينك تعبير مي‌شود. به‌هرحال، لينك عملاً همان چيزي است كه مردم را از موتورهاي جستجو، سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف به سمت وب‌سايت شما هدايت مي‌كند و دقيقاً به همين دليل است كه هر گوشه از اينترنت، از وبلاگ‌ها گرفته تا پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، مملو از لينك است. وجود اين لينك‌ها مزايا و منافع گوناگوني را براي وب‌سايت شما به ارمغان مي‌آورد، لذا در اين مطلب تلاش مي‌كنيم تا شما را با مفهوم چيزي به نام «بك لينك» و بك لينك سازي آشنا كنيم.ساير مقالات تخصصي بك لينك را در دسته آموزش ساخت بك لينك دنبال كنيد

قسمت اول : آشنايي بيشتر با بك لينك

به زبان ساده، هنگامي‌كه يك وب‌سايت به يك وب‌سايت ديگر لينك مي‌دهد، يك «بك لينك» ساخته شده است. به بك لينك، inbound link يا لينك «ورودي» هم گفته مي‌شود، زيرا باعث مي‌شود كه مردم «وارد» سايت شما شوند. External link يا لينك خارجي هم يكي ديگر از عناوين بك لينك است و وجه تسميه آن هدايت كاربران به «خارج» از وب‌سايتي است كه در آن حضور دارند. بك لينك يكي از عناصر مهم در سئو محسوب مي‌شود.

مثلاً به لينكي كه در آخرين جمله پاراگراف بالا به كلمه «سئو» اضافه كرده ايم توجه كنيد. اين يك لينك داخلي است، اما اگر همين لينك را به يك وبسايت معتبر ديگر مي‌داديم، در اينصورت گوگل اين لينك را به عنوان رأي اعتماد كارسازشو به سايت مزبور در نظر مي‌گرفت و هرچه تعداد چنين لينك هايي براي يك سايت بيشتر باشد، ارزش و اعتبار آن در نزد گوگل بيشتر مي‌شود. بايد توجه داشته باشيد كه «كيفيت» در اينجا حرف اول را مي‌زند و لذا همه لينك‌ها ارزش يكساني ندارند. درواقع، دريافت چند بك لينك باكيفيت از منابع مناسب از هزاران بك لينك از سمت وب‌سايت‌هاي اسپم بهتر است.

 

درواقع، دريافت چند بك لينك باكيفيت از منابع مناسب از هزاران بك لينك از سمت وب‌سايت‌هاي اسپم بهتر است.

چه چيزي كيفيت بك لينك را تعيين مي‌كند؟

به‌طوركلي، يك بك لينك باكيفيت داراي مشخصه‌هاي زير است:

لينك فالو (dofollow) باشد و نه nofollow؛
در ميان محتواي سايت منبع قرار داده شده باشد؛
انكر تكست (anchor text) يا متن لينك كاملاً طبيعي به نظر برسد.

چه سايتي براي گرفتن بك لينك مناسب است؟

وب‌سايتي كه:

با محتواي لينك مرتبط باشد؛
اعتبار بالايي داشته باشد.

تناسب و ارتباط بك لينك ها با يكديگر

منبعي كه از آن بك لينك مي‌گيريد به اندازه خود يك لينك اهميت دارد. درواقع، گوگل زرنگ‌تر شده و روزگار بك لينك گرفتن از وب‌سايت‌هاي بي‌ربط و نشستن به اين اميد كه جايگاه بهتري در نتايج جستجو كسب كنيد به سرآمده است. به عنوان نمونه، اگر در زمينه طراحي وب فعاليت مي‌كنيد، لينك مرتبط لينكي است كه از وب‌سايتي دريافت كرده‌ايد كه مضمون آن با طراحي وب و زيرساخت‌هاي آن همخواني دارد (مثلاً مباحث بازاريابي و فروش يا سئو) و نه وب‌سايتي كه موضوع آن چيزي مثل باغباني است. ارتباط لينك توسط متن لينك، محتواي متن اطراف لينك و ساير لينك‌هاي خارجي موجود در آن صفحه تعيين مي‌شود. با استفاده از لينك‌هاي مرتبط، نه‌تنها گوگل را خشنود مي‌كنيد، بلكه به دليل تناسب محتواي دو وب‌سايت لينك دهنده و گيرنده لينك، مشتريان بالقوه بهتر و مناسب‌تري را نيز به دست خواهيد آورد.

اعتبار سايت از پارامترهاي مهم و اساسي

با داغ‌تر شدن بازار رقابت، فقط داشتن لينك‌هاي مرتبط كفايت نمي‌كند، بلكه به داشتن بك لينك از وب‌سايت‌هاي بسيار معتبر يا وب‌سايت‌هايي نياز داريد كه گوگل به خاطر ارزش محتوا و لينك‌هايشان به آن‌ها اعتماد دارد.به‌عنوان‌مثال، شايد سايت‌هاي خبري مطرح زياد به كسب و كار شما ربطي پيدا نكنند، اما اگر از آن‌ها بك لينك بگيريد اعتبار بالايشان مي‌تواند به وب‌سايت شما هم سرايت كند.براي ارزيابي ارزش بك لينك هر وب‌سايت مي‌توانيد Domain Authority آن را در وب‌سايت Moz بررسي كنيد. Domain Authority شاخصي است كه توسط وب‌سايت مطرح Moz ابداع شده و بسته به تعداد و كيفيت لينك‌هاي هر وب‌سايت براي آن يك امتياز (از 1 تا 100) در نظر مي‌گيرد.

لينك‌هاي فالو و نوفالو كدام بهتر يا بدتر؟

بك لينك‌ها به طور پيش‌فرض «فالو» هستند، به اين معني كه از ديد گوگل ارزشمندند و مي‌توانند بر رتبه وب‌سايت اثر بگذارند. از طرف ديگر، لينك‌هاي «نوفالو» (nofollow) را داريم كه گوگل براي آن‌ها هيچ ارزشي قائل نيست.بك‌لينك‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، نظرات وبلاگ‌ها و بك‌لينك‌هاي ويكي‌پديا همگي نوفالو هستند. به‌علاوه، گوگل صاحبان وب‌سايت‌ها را ملزم مي‌كند تا با افزودن تگ نوفالو (”rel=”nofollow) به لينك‌هاي اسپانسر شده يا پولي، همكاري تجاري خود را افشا كنند.

طبيعتاً ازآنجايي‌كه فقط لينك‌هاي فالو ارزش وب‌سايت منبع را به وب‌سايت لينك شده انتقال مي‌دهند، لذا براي بهبود سئوي وب‌سايت‌هاي خود بايد به دنبال گرفتن بك‌لينك‌هاي فالو باشيد. درعين‌حال، اينكه فقط لينك‌هاي فالو داشته باشيد مي‌تواند از ديد موتورهاي جستجو غيرطبيعي به نظر برسد. درواقع، لينك‌هاي نوفالو هم مي‌توانند به طور غيرمستقيم بر رتبه شما تأثير بگذارند.به‌عنوان‌مثال، يك بك لينك نوفالو از يك وب‌سايت پرمخاطب مي‌تواند روش خوبي براي معرفي وب‌سايتتان باشد. درواقع، بك‌لينك‌هاي نوفالوي مناسب مي‌توانند منبع ارزشمندي براي توليد ترافيك ارجاعي (Referral Traffic) باشند.

محل قرارگيري لينك كجاست؟

لينك‌هاي Contextual يا بافتي لينك‌هايي هستند كه در يك مقاله جاسازي مي‌شوند. ارزش سئوي اين لينك‌ها نسبت به لينك‌هاي فوتر يا نوار جانبي وب‌سايت به‌مراتب بيشتر است، زيرا خواننده علاقه‌مندي كه تمايل به كسب اطلاعات بيشتري دارد مي‌تواند به‌راحتي بر روي آن‌ها كليك كرده و از محتواي مشابه استفاده كند. اين به‌نوبه خود باعث كاهش بانس ريت (bounce rate) يا نرخ پرش مي‌شود و از ديد گوگل به معناي تناسب وب‌سايت شما با محتواست.

انكرتكست چيست و چرا بايد؟

انكرتكست همان كلمه يا عبارت قابل كليكي است كه براي لينك دادن از يك صفحه به صفحه ديگر مورد استفاده قرار گرفته است و مي‌تواند حاوي يكي از اين موارد باشد:

عين كلمه كليدي
كلمه كليدي به همراه متن ديگر
نام وب‌سايت (متن حاوي نام برند)
آدرس صفحه وب سايت مورد نظر
استفاده از عبارت هايي مثل (اينجا كليك كنيد)

ازآنجايي‌كه كلمات كليدي انكرتكست نشان‌دهنده موضوع صفحه لينك شده هستند، لذا اين پتانسيل را دارند كه تأثير قابل توجهي بر رتبه‌بندي شما داشته باشند. البته نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه زياده‌روي و استفاده هميشگي از عين كلمه كليدي براي همه انكرتكست ها درست نيست؛ بلكه بايد كاري كنيد كه گوگل هيچ‌وقت با بررسي بك‌لينك‌هاي شما احساس نكند كه به دنبال سوءاستفاده هستيد. اما دقيقاً چقدر زياده‌روي محسوب مي‌شود؟ اگرچه هيچ قانون استانداردي در اين رابطه وجود ندارد، اما نمودار زير كه ميانگين استفاده از انواع انكرتكست را نشان مي‌دهد مي‌تواند معيار خوبي براي رعايت تعادل در اين زمينه باشد:

 

ازآنجايي‌كه كلمات كليدي انكرتكست نشان‌دهنده موضوع صفحه لينك شده هستند، لذا اين پتانسيل را دارند كه تأثير قابل توجهي بر رتبه‌بندي شما داشته باشند

قسمت دوم: آماده‌سازي سايت براي بك لينك

براي موفقيت در بك لينك سازي بايد از وب‌سايت خودتان شروع كنيد. اگر وب‌سايت شما كند باشد، جابجايي در آن آسان نباشد يا ايراد فني داشته باشد، تجربه مثبتي براي بازديدكننده رقم نخواهد خورد و با توجه به حساسيت گوگل به تجربه كاربران، رتبه مناسبي را در نتايج جستجو كسب نخواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه بهترين تاكتيك‌هاي بك لينك سازي هم نمي‌تواند محتوا و ساختار ضعيف وب‌سايت شما را پوشش بدهد. با توجه به استراتژي‌هاي زير مي‌توانيد بهترين نتيجه را از كمپين بك لينك سازي خود دريافت كنيد:

بك لينك سازي

افزايش سرعت سايت و رفع ايرادات فني سايت

ازآنجايي‌كه دامنه توجه كاربران اينترنت معمولاً به اندازه ماهي قرمز و مقدار تحمل و صبرشان براي بازشدن يك صفحه كمتر از 5 ثانيه است، به كمك ابزارهايي مانند ابزار PageSpeed Insights گوگل، بهينه‌سازي‌هاي لازم را انجام بدهيد.
براي اطلاع از مشكلات و ايرادات فني نيز مي‌توانيد از گوگل وبمستر تولز يا كنسول جستجوي گوگل (قسمت Crawl Errors) كمك بگيريد.

ساختار وبسايت را تقويت و قدرتمندتر كنيد

هرچه سازمان‌دهي ساختار يا معماري وب‌سايت شما بهتر باشد، ارزش بك لينك‌ها در بخش‌هاي مختلف آن بهتر توزيع خواهد شد. به اين منظور بايد به جاي ساختار سنتي از ساختار سيلو (Silo Structure) استفاده كنيد. اساساً سيلو يكي از تكنيك‌هاي سئو و به معناي گروه‌بندي محتواي مرتبط به صورت سازماندهي شده و منظم است. البته تنظيم و پياده‌سازي طرحي كه در آن همه مطالب به صورت سيستماتيك گروه‌بندي و به هم لينك شده باشند كار آساني نيست، اما مزاياي چشمگيري براي سئوي وبسايت شما خواهد داشت. در اينجا براي درك بهتر اين ساختار، يك نمونه ساده از سيلو را ذكر مي‌كنيم:

www.yourwebsite.com (صفحه اصلي وبسايت)

www.yourwebsite.com/topic1 (موضوع اصلي اول يا به اصطلاح «سيلو»)

www.yourwebsite.com/topic1/subtopic1 (يكي از زيرعنوان هاي سيلوي اول)

www.yourwebsite.com/topic1/subtopic2 (يكي ديگر از زير عنوان هاي سيلوي اول)

www.yourwebsite.com/topic2 (موضوع اصلي يا سيلوي دوم)

www.yourwebsite.com/topic2/subtopic1 (يكي از زيرعنوان هاي سيلوي دوم)

ساختار سيلو روشي براي شكافتن و تقسيم‌بندي ايده

و اين روند به همين ترتيب ادامه پيدا مي‌كند.ساختار سيلو روشي براي شكافتن و تقسيم‌بندي ايده اصلي يا كلمه كليدي به بخش‌هاي مختلف است. چنين ساختاري به شما اين امكان را مي‌دهد تا عمق هر موضوع را بشكافيد و به همه كوئري هاي (عباراتي كه كاربر جستجو مي‌كند) مرتبط با آن پاسخ بدهيد.برخلاف ساختار سنتي وبلاگ‌ها كه همه مطالبشان بر اساس تاريخ انتشار مرتب مي‌شود، سيلو ساختار منطقي‌تري دارد و ايندكس كردن سايت را براي گوگل آسان‌تر و براي شما كارآمدتر مي‌كند. تصوير زير مقايسه ساختار سنتي و ساختار سيلو را نشان مي‌دهد:

مثلاً اگر وب‌سايت محصولات بهداشتي داريد مي‌توانيد اين ايده اصلي را به بخش‌هاي لوازم شوينده و پوشيدني‌هاي بهداشتي و اين گروه‌ها را نيز به زيرگروه‌هايي مانند نقد و بررسي‌ها و صفحات آموزشي تقسيم كنيد. توجه داشته باشيد كه در زمان شروع بك لينك سازي روش «سيلوي معكوس» عملكرد بهتري دارد. در اين حالت يك مقاله جامع مي‌نويسيد كه كاملاً جنبه اطلاع‌رساني داشته و پتانسيل بالايي براي گرفتن لينك دارد. اين مقاله همه بك لينك‌ها را دريافت مي‌كند و سپس ارزش بك لينك را از طريق لينك‌هاي داخلي در سراسر وب‌سايت توزيع مي‌كند.

روي آيتم‌هاي لينك پذير سرمايه‌گذاري كنيد

منظور از آيتم‌هاي لينك پذير صفحه يا مجموعه صفحاتي است كه وب‌سايت‌هاي ديگر به نحوي نسبت به لينك دادن به آن‌ها رغبت پيدا مي‌كنند. براي توليد اين دسته از سرمايه‌هاي كاربردي مي‌توانيد از مقالات جامع و يا حتي ابزارهايي استفاده كنيد كه براي كاربران هدفتان سودمند به نظر خواهند رسيد، مثلاً يك ديكشنري تخصصي يا ابزاري براي دريافت آناليز وب‌سايت. به‌منظور ايده گرفتن براي توليد آيتم‌هاي لينك پذير مي‌توانيد از روشي موسوم به روش آسمان‌خراش استفاده كنيد. در اين روش، ابتدا وب‌سايت‌هايي كه براي كلمه كليدي هدف شما بهترين رتبه‌ها را در صفحه نتايج جستجو دارند پيدا مي‌كنيد و محتواي آن‌ها را به زير ذره‌بين مي‌بريد، سپس با توليد محتواي بهتر، جامع‌تر و خاص‌تر تلاش مي‌كنيد تا از آن‌ها سبقت بگيريد.

قسمت سوم: استراتژي‌هاي بك لينك سازي

ساختن بك لينك زمان‌بر است و مشاهده نتايج آن به زمان بسيار بيشتري نياز دارد؛ بنابراين لازم است كه به‌جاي اتلاف وقت بر روي اقداماتي كه به‌ندرت بر رتبه سايت تأثير مي‌گذارند به سراغ تاكتيك‌هايي برويد كه زودتر به ثمر مي‌نشينند.Moz بررسي‌هايي را در مورد مؤثرترين استراتژي‌هاي بك لينك سازي انجام داده كه اگرچه 100 درصد قابل استناد نيست، اما اطلاع از نتايج آن خالي از لطف نخواهد بود:به خاطر داشته باشيد كه تنوع يكي از كليدهاي موفقيت در بك لينك سازي است؛ بنابراين همه تخم‌مرغ‌هايتان را در يك سبد نگذاريد. اگر منبع همه بك‌لينك‌هاي شما يكسان باشد، گوگل مشكوك خواهد شد.در اين قسمت به بهترين و مؤثرترين تاكتيك‌هاي بك لينك سازي اشاره مي‌كنيم:

بك لينك

ارسال پست مهمان در وبلاگ‌هاي ديگر

نوشتن مطلب به عنوان نويسنده مهمان در ساير وبلاگ‌ها هنوز هم يك تاكتيك بسيار مؤثر است. البته در سال 2014 ميلادي از گوگل خبر رسيد كه ايام شكوه و جلال وبلاگ نويسي مهمان به سرآمده، اما اين فقط در مورد پست‌هاي بي‌كيفيت مصداق دارد؛ يعني همان مطالبي كه نويسنده‌هاي بي‌نام و نشان با پرداخت مبلغي به صاحب وبلاگ و تنها با هدف درج بك لينك خودشان منتشر مي‌كنند يا هدفشان فقط بهبود سئو است و بس. انتشار چنين پست‌هايي نقض آشكار قوانين كيفي گوگل مبني بر ممنوعيت خريد و فروش بك لينك است.

يكي از بهترين امتيازات وبلاگ نويسي به صورت مهمان، امكان به ثمر نشستن سريع آن به‌محض انتشار بك لينك است. به‌علاوه، برخلاف تبليغات كه عملاً فشار بر مردم براي خريد محصولات و خدمات مختلف محسوب مي‌شود، وبلاگ نويسي به عنوان مهمان يكي از استراتژي‌هاي بازاريابي درون‌گرا (Inbound) است كه از محتوايي كه به مذاق مخاطب هدف خوش مي‌آيد در راستاي اهداف بازاريابي و فروش استفاده مي‌كند؛ بنابراين هنگامي‌كه محتوا اثر خود را مي‌گذارد و مخاطب بر روي بك لينك شما كليك مي‌كند، احتمال خريد محصول يا حداقل، اشتراك وي در فهرست ايميل ماركتينگ شما به‌مراتب بيشتر خواهد بود.

جهت شروع وبلاگ نويسي به عنوان مهمان

به اين منظور به نكات زير توجه كنيد:

وبلاگ‌هاي حوزه فعاليت خودتان كه نويسنده مهمان مي‌پذيرند را با جستجو در گوگل پيدا كنيد.
ترجيحاً به دنبال وب‌سايت‌هايي باشيد كه Domain Authority آن‌ها بيشتر از 30 باشد و اجازه درج لينك‌هاي فالو با انكرتكست در متن محتوا را مي‌دهند.
به تعداد دفعات به اشتراك‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي و تعداد كامنت هاي كاربران وب‌سايت موردنظر توجه كنيد.
چنانچه سايتي وجود دارد كه خوانندگان فعال و دنبال كنندگان زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي دارد، اما لينك‌هايش نوفالو است، از نوشتن مطلب براي آن چشم‌پوشي نكنيد؛ چرا كه حتي اگر بك‌لينك‌هاي آن ازنظر سئو ارزشي نداشته باشد
با ارائه نمونه كار، ساختار محتوا و اثبات توانايي و جديت خود در قالب يك متن مختصر و مفيد، صاحب وب‌سايت را متقاعد كنيد.

استفاده از روابط عمومي (PR) ديجيتال

روابط عمومي ديجيتال و وبلاگ نويسي مهمان از جهات متعددي با يكديگر همپوشاني دارند، اما در شرايطي كه وبلاگ نويسي بيشتر روي دريافت بك لينك تمركز مي‌كند، روابط عمومي ديجيتال از دو جهت متفاوت است:

روابط عمومي به دنبال رابطه سازي و شكل گرفتن پيوندهاي عميق و بلندمدت است؛ يعني بايد تلاش كنيد تا با طرف مقابل ارتباط نزديك‌تري برقرار كنيد. مثلاً مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف با وي و مطالبي كه منتشر مي‌كند تعامل داشته باشيد و برايش نظر بگذاريد.
روابط عمومي به دنبال افزايش آگاهي نسبت به برند و سپس بك لينك سازي است؛ هدف روابط عمومي ديجيتال قرار گرفتن پيام شما در برابر تعداد بيشتري از مردم است و فارغ از فالو يا نوفالو بودن لينك‌ها، مزاياي بلندمدت آن لينك است كه اهميت بيشتري دارد. مثلاً شايد لينك‌هاي وب‌سايت بسيار پرطرفدار و معتبر Forbes نوفالو باشد، اما محبوبيت و اعتباري كه از طريق ارسال مطلب در آن مي‌توانيد پيدا كنيد مي‌تواند سرانجام به بك لينك سازي طبيعي بي‌انجامد.

براي استفاده از روابط عمومي ديجيتال در مسير ساختن بك لينك، مراحل زير را دنبال كنيد:

هدف خود را دقيقاً مشخص كنيد؛ مثلاً افزايش آگاهي نسبت به يك محصول جديد يا بيشتر شدن مشتركان ايميل.
زاويه‌اي از هدفتان پيدا كنيد كه ارزش خبري داشته باشد
قبل از معرفي، با ژورناليست‌ها رابطه نزديك‌تري ايجاد كنيد.
يك معرفي جذاب تهيه كنيد؛ اطمينان پيدا كنيد كه معرفي شما با حوزه فعاليت طرف مقابل هماهنگ است.

 

اگر درخواستتان رد شد، فيدبك بگيريد و به دنبال بهبود روش‌هاي خود باشيد. درهرصورت از پرورش رابطه‌ها دست برنداريد، چرا كه هر رابطه‌اي مي‌تواند به روابط بيشتري بي‌انجامد كه مي‌تواند مسير اقدامات متعاقب شما را هموارتر كند.

 

لينك گذاري در صفحات مرجع

صفحه مرجع يا منبع (Resource Page)، صفحه‌اي آرشيو مانند است كه حاوي اطلاعات، مطالب و لينك‌هاي كاربردي مرتبط با زمينه فعاليت وبسايت است. چنين برگه‌هايي به سه دليل مي‌توانند منبع فوق‌العاده‌اي براي بك لينك باشند:

اين صفحات موضوعي هستند و لذا مخاطبان متناسب و مرتبطي را راهي وب‌سايت شما مي‌كنند.
برخي از صفحات مرجع صريحاً از بازديدكنندگان مي‌خواهند كه لينك‌هاي پيشنهادي خود را ارسال كنند
بك لينك‌ها در ميان محتوا قرار داده مي‌شوند.

براي موفقيت در استفاده از اين روش بايد بدانيد كه كدام صفحات مرجع مي‌توانند ارزش وقت و توجه شما را داشته باشند؛ لذا در اينجا هم ترجيحاً به دنبال امتياز Page Authority بيشتر باشيد و با يك پيام مختصر و مفيد و با ايجاد رابطه و اثبات خود، درخواستتان را مطرح كنيد.

استفاده از عنوان برند سايت در سايتهايي كه به شما لينك ندادند

اين استراتژي بيشتر براي وب‌سايت‌هايي كاربرد دارد كه سابقه و جايگاهي دارند و نام آن‌ها در حوزه فعاليتشان تا حدي شناخته شده است. در اين حالت به سراغ وب‌سايت‌هايي مي‌رويد كه نام وب‌سايت يا برند شما را در مقالات خود ذكر كرده‌اند، اما به شما لينك نداده‌اند. لذا از صفر شروع نمي‌كنيد و فقط لينكي كه به خودتان تعلق دارد را احيا مي‌كنيد. براي پيدا كردن چنين مواردي مي‌توانيد از كوئري زير استفاده كنيد: “برند مورد نظر” -آدرس وب‌سايت يا وب‌سايت‌هاي خودتان -آدرس شبكه‌هاي اجتماعي يا آدرس ديگر وب‌سايت‌هاي مدنظر با جستجوي عبارت بالا در گوگل و با استفاده از علامت منها، آدرس وب‌سايت يا وب‌سايت‌هاي خودتان و شبكه‌هاي اجتماعي را، از نام برند يا نام مورد نظر مستثنا مي‌كنيد.

 

به‌علاوه مي‌توانيد با مراجعه به وب‌سايت Google Alerts  اطلاع‌رساني از طريق ايميل را براي اين كوئري فعال كنيد تا به صورت روزانه يا هفتگي از ذكر عنوان برندتان در سايت‌هاي ديگر اطلاع پيدا كنيد.فقط به دنبال وب‌سايت‌هاي معتبري باشيد كه خالي از محتواي اسپم بوده، Domain Authority بالا دارند و ميزان تعامل كاربرانشان زياد است.  

استفاده از اينفوگرافيك

اينفوگرافيك ها اين پتانسيل را دارند كه كسالت بارترين اطلاعات را به يك محتواي چشم‌نواز و جذاب تبديل كنند. به‌هرحال اين واقعيت كه 90 درصد از اطلاعات در قالب تصوير وارد مغز ما مي‌شود به‌خوبي نشان مي‌دهد كه ما ذاتاً تصاوير گرافيكي را به متن ترجيح مي‌دهيم. به‌علاوه، احتمال لايك گرفتن و به اشتراك‌گذاري اينفوگرافيك ها سه برابر بيشتر از ساير انواع محتوا است.

بك لينك سازي با اصلاح لينك‌هاي شكسته

با رشد اينترنت و تغيير و تحولات وب‌سايت‌ها، تعداد لينك‌هاي شكسته هم بيشتر مي‌شود. وجود لينك شكسته ابداً براي سئو خوب نيست و تجربه كاربري را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد. بك لينك سازي از طريق كمك به اصلاح لينك‌هاي شكسته، به تمايل و نياز مديران وب به تصحيح عملكرد همه لينك‌هاي وب‌سايتشان وابسته است و حداقل سه مرحله دارد:

بررسي و پيدا كردن لينك‌هاي شكسته؛ استفاده از يكي از افزونه‌هاي گوگل كروم به نام Check My Links مي‌تواند در اين زمينه كارگشا باشد. اين افزونه همه لينك‌هاي صفحه مورد نظر را بررسي مي‌كند و لينك‌هاي شكسته را با رنگ قرمز مشخص مي‌كند.
پيدا كردن يا توليد محتوايي كه پتانسيل پر كردن خلأ لينك شكسته پيداشده را داشته باشد.
تماس و متقاعد ساختن طرف مقابل.

 

از اين طريق يك موقعيت وين وين يا برد برد پديد مي‌آيد، چرا كه هم به تصحيح لينك‌هاي شكسته ديگران كمك مي‌كنيد و هم خودتان بدون هيچ هزينه‌اي بك لينك به دست مي‌آوريد.

درج بك لينك در دايركتوري‌هاي محلي و تخصصي

بك لينك در دايركتوري‌هاي آنلاين تخصصي و محلي مي‌تواند كسب و كار شما را در معرض ديد مشتريان بيشتري قرار بدهد؛ اما قبل از ثبت‌نام و اضافه كردن آدرس وب‌سايتتان به فهرست اين دايركتوري‌ها، بايد دقت عمل به خرج بدهيد. بنابراين، ابتدا با استفاده از الكسا مقدار ترافيك ماهانه و مبدأ بازديدكنندگان دايركتوري مورد نظر را مشخص كنيد.

 هميشه به ياد داشته باشيد كه كيفيت بر كميت پيشي دارد پس به سراغ دايركتوري‌هايي برويد كه:

صفحه‌اي براي كسب و كار شما در آن‌ها وجود دارد، اما خالي است؛
رقباي شما در آن‌ها حضور دارند؛
در جستجوي موبايل رتبه‌هاي بالاتري دارند؛
براي كلمات كليدي اصلي مورد نظر شما رتبه‌هاي بالاتري دارند.

ساير استراتژي‌هاي بك لينك سازي

تاكتيك‌هاي بك لينك سازي كه در اين بخش مورد بررسي قرار مي‌گيرند در مقايسه با استراتژي‌هاي بالا يا ريسك بيشتر و يا تأثير كمتري دارند. بااين‌حال، تا وقتي‌كه در اجراي اين استراتژي‌ها به بيراهه نرويد و از روش‌هاي درست استفاده كنيد مي‌توانيد براي تنوع بخشيدن به منابع بك‌لينك‌هاي خود از آن‌ها بهره بگيريد. به‌هرتقدير، همان‌طور كه قبلاً هم ذكر شد، هميشه بك لينك از منابع مختلف طبيعي‌تر به نظر مي‌رسد و احتمال جريمه شدن توسط گوگل را كمتر مي‌كند.

خريد لينك‌هاي پولي

وبلاگ‌هايي كه در ازاي يك مبلغ مشخص حاضرند كه بك لينك شما را در نوار جانبي‌شان قرار بدهند كم نيستند، اما با اينكه گرفتن بك لينك از اين طريق آسان است، اما به سه دليل بهتر است كه به سراغ اين روش نرويد:

ريسك بالا: بك لينك‌ها بر اساس نوع دريافتشان به سه دسته تقسيم مي‌شوند: كلاه سفيد (روش صحيح و بدون احتمال جريمه)؛ كلاه خاكستري (اندكي ريسك دارد)؛ و كلاه سياه (ريسك بالايي دارد و نقض آشكار رهنمودهاي گوگل است). لينك‌هاي پولي نمونه تمام نماي آنچه كه گوگل به عنوان manipulative link scheme تعريف مي‌كند محسوب مي‌شوند و لذا در جايي بين روش‌هاي كلاه سياه و كلاه خاكستري قرار مي‌گيرند.

هزينه زياد بدون تضمين تأثير: قيمت درج بك لينك در وبلاگ‌هاي پربازديد بسيار بالاست و عليرغم هزينه‌اي كه صرف مي‌كنيد، ضمانتي براي كسب نتيجه وجود ندارد.

ناهماهنگي و غيرطبيعي بودن بك لينك‌ها: طبيعتاً كسي كه با دريافت پول از شما بك لينك تان را در وبلاگ خود درج مي‌كند همين كار را براي بقيه هم خواهد كرد. در نتيجه، چه‌بسا سايت شما در ميان لينك‌هاي مشكوكي قرار بگيرد كه گوگل نظر مثبتي نسبت به آن‌ها ندارد. لذا اگرچه وب‌سايت شما موجه است، اما به خاطر وب‌سايت‌هاي مجاورتان امكان جريمه شدن شما كم نخواهد بود.

استفاده از رپرتاژ آگهي

شهرت و ارزش رپرتاژ آگهي به‌تدريج در حال افول است، اما دليلش اين نيست كه رپرتاژ آگهي ذاتاً چيز بدي است، بلكه به علت افراط بازارياب‌ها و اسپم كردن فضاي مجازي با محتوا و لينك‌هاي بي‌كيفيت است.بااين‌وجود، اين روش هنوز هم تا حدي مي‌تواند به رشد وب‌سايت شما كمك كند. لذا اگر به دنبال استفاده از رپرتاژ آگهي هستيد، ابتدا اطمينان پيدا كنيد كه چيز ارزشمندي براي به اشتراك گذاشتن داريد (مثلاً يك ابزار اينترنتي بي‌نظير يا عرضه يك محصول خاص) و سپس به سراغ توليد محتوا برويد. چنانچه در زمينه نوشتن رپرتاژ آگهي تجربه خاصي نداريد بهتر است كه اين كار را به نويسنده‌هايي محوّل كنيد كه با سبك و سياق مخصوص اين نوع از محتوا آشنايي دارند.

نشانه‌گذاري اجتماعي 

كيفيت و كميت ترافيك ارجاعي كه ارسال لينك در وب‌سايت‌هايي مانند Reddit، Digg و StumbleUpon جذب مي‌كند، ديگر مانند گذشته نيست. درواقع، اگر صرفاً از اين روش استفاده كنيد فقط بانس ريت وب‌سايتتان بيشتر خواهد شد. به‌هرحال اگر اسپم نباشد، نشانه‌گذاري اجتماعي ضرري را متوجه شما نخواهد كرد، اما براي كسب نتايج بهتر، فقط از سايت‌هايي استفاده كنيد كه با مخاطبان هدف شما تناسب دارند. به‌عنوان‌مثال، ثبت لينك وبلاگ آموزش آشپزي يا پوشاك در پلتفرم‌هاي تصوير محور مانند پينترست بهتر خواهد بود.

لينك‌گذاري در دايركتوري‌ها

دايركتوري‌هاي عمومي لينك وب‌سايت‌هاي مختلف را جمع‌آوري و آن‌ها را دسته‌بندي مي‌كنند. مشكلي كه اين دايركتوري‌هاي عمومي دارند اين است كه بيشتر آن‌ها فقط با هدف بك لينك سازي ايجاد شده و عملاً كاربرد خاصي براي كاربران ندارند. به‌علاوه، گوگل نيز نسبت به اين وب‌سايت‌ها شدت عمل و سختگيري بيشتري به خرج مي‌دهد.

قسمت چهارم: 5 نكته درباره بك لينك سازي

به همان ترتيبي كه براي موفقيت در هر فعاليتي بايد از برخي از اقدامات خودداري و نكات خاصي را حتماً پياده كنيد، در هنگام برنامه‌ريزي براي بك لينك سازي هم لازم است كه به بايد و نبايدهاي خاصي توجه داشته باشيد كه در اينجا به پنج مورد از مهم‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

آموزش سئو

بايد بك‌لينك‌هاي متنوعي داشته باشيد

در يكي از مطالعاتي كه با آناليز يك ‌ميليون نتيجه از جستجوهاي گوگل در سال 2016 انجام گرفت اين‌طور نتيجه‌گيري شد كه فقط گرفتن بك لينك از يك منبع خاص نمي‌تواند بهترين تأثير ممكن را داشته باشد؛ بنابراين بايد از منابع و روش‌هاي متنوعي استفاده كنيد. البته تأكيد بر اين نكته مهم نيز خالي از لطف نيست كه هر لينكي نمي‌تواند باعث رشد وب‌سايت شما شود، بلكه بايد به سراغ منابع معتبر و پربازديد برويد و از سايت‌هاي اسپم دوري كنيد.

بايد از قانون عمل‌و‌عكس‌العمل استفاده كنيد

بر اساس قانون عمل‌و‌عكس‌العمل اگر به كسي خوبي كنيد، او هم متقابلاً پاسخ لطف يا محبت شما را خواهد داد. اين قانون در مسير گرفتن بك‌لينك‌هاي باكيفيت و طبيعي ارزشمند به‌شدت به كار شما خواهد آمد. به‌عنوان‌مثال، مقالاتي را در نظر بگيريد كه در آن‌ها از نقل‌قول‌ها و نظرات كارشناسان مختلف استفاده مي‌شود. چنين مطالبي پتانسيل خوبي براي گرفتن بك لينك از جانب همان كارشناسان را دارند، چرا كه نويسنده مطلب با تكيه بر آن گفته‌ها و نظرات، بر اعتبار آن افراد صحه گذاشته و در نتيجه، حس تمايل به جبران را در آن‌ها برانگيخته است.

نبايد با استفاده از PBN ها وب‌سايتتان را به خطر بيندازيد

PBN ها (به معني شبكه‌هاي وبلاگ خصوصي) درواقع مجموعه‌اي از وبلاگ‌ها هستند كه با هدف بك لينك دادن به يك وب‌سايت هدف ايجاد مي‌شوند. نكته‌اي كه در رابطه با PBN وجود دارد اين است كه همه در رابطه با مؤثر بودن آن متفق‌القول نيستند: ازنظر عده‌اي اين روش بسيار كارآمد است و ازنظر عده‌اي ديگر ريسك همراه با آن، ارزش فاجعه‌اي كه مي‌تواند به بار بياورد را ندارد.به‌هرتقدير بايد توجه داشت كه پياده‌سازي اين روش كار آساني نيست و اجراي صحيح آن به زمان، پول و تلاش فراواني نياز دارد، چرا كه براي راه‌اندازي PBN به دامنه، ميزبان، محتوا، قالب و افزونه‌هاي متفاوتي نياز خواهيد داشت تا بعد از انجام همه اين‌ها، از اين سايت‌هاي بدلي به سايت واقعي هدفتان بك لينك بدهيد.

 

لينك سازي PBN روي تيغ حركت كردن است ، بسياري از سئوكارها از اين روش نتايج فوق العاده گرفتند و بسياري باعث نابودي وب سايت شدند

درواقع بايد تا مي‌توانيد تلاش و هزينه كنيد تا اين وبلاگ‌ها با هم تشابهي نداشته باشند مبادا كه PBN شما توسط گوگل شناسايي شود.با همه اين تلاش‌ها بازهم اين روش در بهترين حالت يك روش كلاه خاكستري است و لذا بهتر است كه منابع محدود خود را روي روش‌هاي كلاه سفيد بك لينك سازي صرف كنيد. به خاطر داشته باشيد كه زيركي هوش مصنوعي گوگل به طور روزافزوني در حال رشد است و ديري نخواهد گذشت كه پيچيده‌ترين و حرفه‌اي‌ترين PBN ها هم به دام خواهند افتاد.

بايد بك لينك‌ها را زير نظر بگيريد تا از آفت سئوي منفي در امان بمانيد

Negative SEO يا سئوي منفي به گروهي از روش‌هاي ناجوانمردانه اطلاق مي‌شود كه با هدف پايين كشيدن جايگاه وب‌سايت رقبا از صدر نتايج جستجوي گوگل انجام مي‌گيرند. حتي اگر شخصيت والاي شما مانع توسل به چنين روش‌هاي نادرستي شود، هيچ بعيد نيست كه بازهم رقباي شما در هر فرصتي براي ضربه زدن به كسب‌وكارتان از آن‌ها استفاده كنند. معمولاً هنگامي‌كه متوجه مي‌شويد كه چندين وب‌سايت بي‌كيفيت به طور همزمان شروع به بك لينك دادن به وب‌سايت شما كرده‌اند زماني است كه زير آماج حملات رقبا قرار گرفته‌ايد. اين بك‌لينك‌هاي غيرطبيعي غالباً به مزرعه‌هاي لينك (مجموعه‌اي از وب‌سايت‌هايي كه به صورت گروهي به يكديگر لينك مي‌دهند) يا گروهي از وب‌سايت‌هاي مرتبط با هم كه حاوي محتواي اسپم گونه هستند، تعلق دارد.

 

مزرعه لينك آفت لينك سازي شماست ، خوبي به اين نكته توجه داشته باشيد

در اين روش از مقالات مملو از كلمه‌هاي كليدي يا انكرتكست هايي كه عيناً حاوي كلمه كليدي مورد نظر هستند استفاده مي‌شود تا گوگل فريب خورده و بپذيرد كه خود شما به دنبال دست‌كاري رتبه خود هستيد. علاوه بر استفاده از وب‌سايت‌هاي مزرعه لينك، كپي محتوا يا حتي هك وب‌سايت نيز از جمله روش‌هايي است كه بك لينك سازهاي كلاه سياه از انجام آن‌ها ابايي ندارند؛ بنابراين به‌منظور جلوگيري از نقش برآب شدن تلاش‌هايتان هميشه بايد بك‌لينك‌هاي وب‌سايت را زير نظر بگيريد و به دنبال پيدا كردن بك‌لينك‌هاي مشكوك باشيد.

روي بك‌لينك‌هاي آينده دار سرمايه‌گذاري كنيد

هميشه بك‌لينك‌هايي كه به صورت طبيعي يا از طريق روش‌هاي كلاه سفيد دريافت شده‌اند مؤثرتر هستند. درواقع، اگر به دنبال فعاليت بلندمدت و يك كسب و كار آتيه‌دار هستيد، بايد روي بك‌لينك‌هايي تمركز كنيد كه هوش مصنوعي رو به رشد گوگل هم، هرگز نتواند هيچ نكته مشكوكي را در آن‌ها پيدا كند.ضمناً توجه داشته باشيد كه گوگل به سمت آينده‌اي حركت مي‌كند كه ذكر بدون لينك و نه ‌فقط بك لينك به يكي از علامت‌هاي اعتبار و ارزش سايت تبديل خواهد شد. البته بك لينك‌ها همچنان جايگاه خود به عنوان يكي از عوامل مهم در رتبه‌بندي سايت‌ها را حفظ خواهند كرد، اما استفاده از روش‌هاي ترويج برند به‌وسيله سئوي off-page يا خارجي (شبكه‌هاي اجتماعي، نقد و نظرات آنلاين، خدمات مشتريان و موارد مشابه) به عنوان مكمل بك لينك مي‌تواند باعث پيشرفت هرچه بيشتر كسب و كار شما شود.

كارسازشو

هيچ گاه ماه پشت ابر نخواهد ماند

بك لينك يكي از شاخص‌هاي گوگل براي رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها در نتايج جستجو است؛ بنابراين اگر به دنبال رشد و پيشرفت كسب و كار خود هستيد نمي‌توانيد و نبايد از جذب بك لينك غافل شويد. درعين‌حال، نكته‌اي كه در مبحث بك لينك بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه اگرچه شايد توسل به برخي از روش‌هاي نه‌چندان درست بتواند در كوتاه‌مدت موفقيت‌آميز به نظر برسد، اما هيچ‌گاه ماه براي هوش مصنوعي رو به رشد موتورهاي جستجو پشت ابر نخواهد ماند؛ بنابراين براي موفقيت در فرآيند بك لينك سازي، به مطالب و نكاتي كه در اين مقاله برشمرده شد توجه كنيد و به خاطر داشته باشيد كه هميشه كيفيت بر كميت مقدم است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۲:۱۷ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی