ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

بازاريابي محتوا چيست؟

توليد و انتشار مطالب مفيد و مرتبط، براي جذب بازار هدف، بازاريابي محتوا نام دارد. هدف بازاريابي محتوا آن است كه مخاطب با استفاده از مطالب رايگان، اعتماد و علاقه بيشتري به كسب‌وكار شما پيدا كند و در نهايت از شما خريد كند. بازاريابي محتوا براي تمام كسب‌و‌كارها قابل استفاده است. شما توسط بازاريابي محتوا به مخاطبان نشان مي‌دهيد متخصص هستيد و مي‌خواهيد به خريداران كمك كنيد تا با دانش بيشتر درست تصميم بگيرند. شما با بازاريابي محتوا به يك مشاور حرفه‌اي تبديل مي‌شويد به ديگران مشاوره مي‌دهيد تا بهترين خريد ممكن را انجام دهند.

بازاريابي محتوا

فرض كنيم كارتان فروش گل و گياه است. شما مي‌توانيد فيلم‌هاي كوتاهي درباره نگهداري از گل‌ و گياه توليد كنيد. مي‌توانيد سوالات رايج دارندگان گلدان در آپارتمان‌ را پاسخ دهيد حتي مي‌توانيد كتابي الكترونيكي درست كنيد و انواع گل‌ها و گياهان آپارتماني را معرفي كنيد. همچنين مي‌توانيد آموزش‌هاي درباره تزئين خانه با گل و گياه بدهيد. سپس اين محتواها را به كمك رسانه‌هاي اجتماعي، سايت، مجلات و … منتشر كنيد.

 

مخاطبان شما زماني از محصولات و خدمات شما استفاده ميكنند كه متخصص بودن شما را در زمينه مربوطه ببينند

مزاياي بازاريابي محتوا

بازاريابي محتوايي مزاياي بسيار زيادي دارد همين دليل هم باعث شده كه مديران سايت و صاحبان كسب و كار اينترنتي به اين موضوع بسيار اهميت دهند و بخشي از استراتژي بازاريابي خود را روي بازاريابي محتوايي متمركز كنند با بررسي هايي كه انجام شده ميتوان به طور كلي مزاياي بازاريابي محتوا را به چند قسمت كلي تقسيم كرد.

بازاريابي محتوايي چيست؟
تبليغات و بازاريابي در محصول

1- اولين مزيت بازاريابي محتوا كاهش هزينه هاي تبليغات و بازاريابي است به اين شكل كه ما با توليد محتوا مي توانيم از موتورهاي جستجوگر مثل گوگل بازديد كننده هاي زيادي را به سمت سايت خود يا صفحه اي از صفحات وب سايت خود هدايت كنيم و شايد تمام هزينه اي كه براي ما ايجاد كنند زماني است كه براي نوشتن يك مقاله يا درست كردن يك صفحه از صفحات وب سايت بايد سرد كنيم.

برندينگ و برندسازي در بازاريابي

2- دومين مزيتي كه مي توان براي بازاريابي محتوا قائل شد. موضوع برندينگ و برندسازي كسب و كار مورد نظر مي باشد وب سايت يا كسب و كار آنلاين اي كه دائم نيازها و مشكلات كاربران خود را از طريق يك محتوا كه مي تواند يك مقاله باشد يا يك پادكست يا حتي يك ويدئو باشد در ذهن مخاطب ارزش هاي فراواني را ايجاد مي كند و اين حس را در مخاطب به وجود مي آورد كه تمام نيازهاي من در اين وبسايت برطرف خواهد شد و نيازي به وبسايت ديگر ندارم.

بازاريابي محتوايي مزاياي بسيار زيادي دارد كه هر شخص بسته به نياز خود مي تواند از آن استفاده كند تا هم هزينه كمتري براي تبليغات پرداخت كند و همچنين باعث بهبود كسب و كار آنلاين در موتورهاي جستجو شود.

آموزش بازاريابي محتوا

در بازاريابي محتوا مهمترين نكته‌اي كه مي‌توان به آن اشاره كرد آسان كردن فرآيند انتقال دانش به كاربر مورد نظر يا كاربران مورد نظر مي‌باشد براي مثال فرض كنيد شما يك مدرس برنامه نويسي هستيد و قصد داريد يك دوره آموزشي براي اصول برنامه نويسي يا براي يك زبان خاص برنامه نويسي تهيه كنيد و به عنوان يك محصول آن را به فروش برسانيد مادر بالا اشاره كرديم كه مهمترين موضوع براي بازاريابي محتوا يا هدف نهايي ما فروش محصولات يا خدمات خود به كاربران در سطح وب هست.

بازاريابي

اين شخص يا شما كه به عنوان يك متخصص برنامه نويسي هستيد قصد داريد محصول آموزشي خود را به فروش برسانيد ، مهمترين نكته‌اي كه شما بايد در بازاريابي محتوا و بازاريابي اين محصول انجام دهيد اين است كه شما با توليد يك سري مقالات آموزشي يا پادكست و يا حتي محتواي ويدئويي به كاربر نهايي خود كه مخاطب شما مي باشند نحوه تدريس و قدرت ارائه را نشان دهيد.

گاهي لازم است كه در صفحه محصول چند ويدئو از نمونه ويديوهاي نهايي را ارائه دهيد گاهي هم لازم است براي اين محصول چند مقاله كامل و جامع بنويسيد تا كاربر ها از طريق آن مقاله با وب سايت شما آشنا شوند و يك مشكل آنها در مقاله مورد نظر حل شود تا اين حس در كاربر مورد نظر به وجود بيايد كه اين شخص يا اين وبسايت مي تواند به من در رسيدن به هدف خود كمك كند حالا اگر هدف اين شخص برنامه نويس شدن يا يك برنامه نويس حرفه اي شدن باشد و به اندازه كافي شما در مقالات خود و صفحه محصول مورد نظر اطلاعات كافي به كاربر داده باشيد قطعاً اين كار بر ميل و رغبت به خريد خواهد داشت.

بازاريابي آنلاين

نكات بازاريابي محتوا

در بازاريابي محتوا به چند مورد بسيار مهم بايد توجه كنيد تا اثربخشي مطلب شما يا آموزش شما به حداكثر ممكن برسد ، خيلي‌ها بر اين باور هستند كه نبايد اطلاعات بسيار زيادي در اختيار كاربر ها قرار دهند چرا كه كاربري كه اطلاعات كامل و جامع دريافت مي كند هيچ نيازي به محصولات و خدمات ما پيدا نمي كند. اما خود اين يك تفكر كاملاً اشتباه است كاربر زماني متوجه مي شود كه شما مي توانيد مشكلات آموزشي يا مشكلات كاري آن را برطرف كنيد كه به طور كامل موارد بسيار مهم را از سمت شما حل شده ببيند.

پس تا جايي كه مي‌توانيد اطلاعات كامل و جامع در حوزه كاري خود يا در حوزه‌اي كه قصد بازاريابي آن را داريد ارائه كنيد و از گفتن اطلاعات مهم نترسيد وقتي كاربري در يك مقاله عادي نه تنها مشكل خود را حل شده ببيند بلكه چندين راهكار مهم براي برطرف كردن مشكلات احتمالي ببيند احتمال اين كه اين كاربر ساير صفحات سايت شما را مشاهده كند زياد مي باشد يا حتي صفحات مورد نظر را به عنوان بوكمارك به مرورگر خود اضافه كند و در بهترين حالت ممكن از محصولات و خدمات شما استفاده كند و آن را نيز به ديگران توصيه كند و اين تمام چيزي است كه مديران و صاحبان كسب و كار اينترنتي به دنبال آن هستند پس در بازاريابي محتوا بايد به كاربر مورد نظر اطلاعات كافي دهيم.

 

خيلي ها باور اشتباهي درباره بازاريابي محتوا دارند .. شما جز آن دسته از افراد نباشيد

اهداف نهايي بازاريابي محتوا محور

با توجه به اينكه عمليات بازاريابي در كسب و كار اينترنتي بسيار پيچيده‌تر از گذشته دنبال مي شود. و امروزه جذب مخاطب جديد و تبديل كردن آن به مشتري بسيار سخت تر از گذشته شده دليل آن هم چيزي نيست جز بالارفتن سطح انتظارات كاربران مي بايست در انجام دادن هر كاري يك دليل قانع كننده داشته باشيم تا وقت خود را تلف نكنيم براي بازاريابي محتوا نيز ما بايد يك دليل قانع كننده داشته باشيم تا تايم و زمان زيادي را براي توليد محتواي مورد نظر قرار دهيم يكي از مهمترين اهداف بازاريابي محتوا جذب مخاطب مي باشد ، دومين هدف در بازاريابي محتوا معرفي كردن خدمات و محصولات به كاربري كه وارد صفحات وب سايت ما شده ، سومين هدف از بازاريابي محتوا فروش خدمات و محصولات به كاربر مورد نظر مي‌باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۲:۳۸ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی