ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

اسكيما چيست و چگونه كار مي‌كند؟ بهتر است با مثالي عبارت اسكيما چيست را شرح دهيم. تصور كنيد دوستي قرار است به منزل شما بيايد كه تاكنون شما را در منزل خودتان ملاقات نكرده است. براي او آدرس خود را ميفرستيد، اما با جزئيات بيشتر به گونه‌اي كه راحت بتواند آن را پيدا كند. مثلا مينويسيد خيابان ايكس، فرعي ايگرگ، به تقاطع اول كه رسيدي به سمت راست ميپيچي و بعد از فلان فروشگاه، داخل اولين كوچه دومين خانه، منزل ما است.

اسكيما چيست و چه كاربردي دارد , چرا بايد از اسكيما ها در وبسايت استفاده كنيم؟ اسكيماهم براي گوگل نقش همين آدرس را بازي مي‌كند چرا كه گوگل آنقدر باهوش نيست كه محتواي موجود در سايت را به راحتي و به درستي درك كند، پس لازم است يكسري كد گذاري‌ها و يا به زبان ساده آدرس دهي ها صورت بگيرد كه گوگل متوجه بشود كه در هر قسمت از محتوا منظور ما چيست. احتمالا تاحدودي متوجه شده‌ايد منظور از اسكيما چيست ، اما براي درك دقيق و علمي آن در ادامه با ما همراه باشيد.

ماهيت اسكيما چيست؟

اسكيماها كدهايي هستند كه مابين كدهاي سايت و صفحات مختلف آن قرار مي‌گيرند و وظيفه‌ي آنها رساندن اطلاعات بيشتري از محتوا به گوگل است. گوگل با استفاده از اين كدها علاوه بر اين كه محتوا را راحت تر درك مي‌كند در بهبود سئو سايت از آنها استفاده مي‌كند. استفاده‌ي وب مسترها از اسكيما چيست؟ وب مسترها با استفاده از اسكيما براي اينكه به گوگل بگويند هر بخش از محتوا مربوط به چه چيزي است از اين كدها استفاده مي‌كنند به طور مثال براي نشان دادن اينكه اين متن يا بخش از محتوا مربوط به قيمت محصول است يا متن توضيحي، از اين كدها در بين محتواي خود استفاده مي‌كنند، و گوگل به راحتي آن را درك مي‌كند و به شكل صحيح به كاربر نشان مي‌دهد.

درك عملكرد اسكيما با يك مثال

اگر شما همين حالا نام فيلم مورد علاقه‌ي خود را درگوگل سرچ كنيد، گوگل يك كادر حاوي اطلاعتي از آن را براي شما در سمت راست يا چپ مرورگرتان (بسته به زبان مرورگر) در ليست جستجو به نمايش مي‌گذارد.

اكسيما چيست

ما در اينجا محمدرسول الله را سرچ كرده ايم اگر به تصوير زير دقت كنيد مشاهده ميكنيد كه گوگل در اين كادر اطلاعات زيادي در ارتباط با اين فيلم در اختيار ما قرار داده‌است. همانطور كه مشاهده مي‌كنيد اين اطلاعات شامل:

تصاوير
نام فيلم
تاريخ ساخت فيلم
لينك ويديو پيش نمايش در فيليمو
امتياز كاربران
توضيحات ويديو
تاريخ اكران
مدت زمان فيلم
نويسندگان
بازيگران
و…

منبع اطلاعات گوگل

همه ي اين طالاعات را گوگل از سايت ويكي پديا برداشته است! بنظر شما چرا گوگل سايت ديگري را براي اين كار انتخاب نكرده است؟ چرا ويكي پديا؟ بايد بگويم كه اولا ويكي پديا با علم به اينكه اسكيما چيست آن را در سايت خود استفاده كرده است و دوما اينكه هيچ يك از سايت‌هاي رقيب از اسكيما استفاده نكرده‌اند! در نتيجه با توجه به محبوبيت ويكي پديا، گوگل براي تكميل گراف دانش مربوط به اين فيلم مجبور به استفاده از اطلاعات آن است.

البته ناگفته نماند كه از آنجا كه هدف گوگل نمايش مجموعه كامل و رواني از اطلاعات براي كاربر است، از هر سايتي كه اسكيما و اطلاعاتي از موضوع مورد جستجوي كاربر را داشته باشد در نمايش نتايج خود استفاده كند. براي درك اين مورد بار ديگر به تصوير بالا دقت كنيد متوجه مي‌شويد كه علاوه بر ويكي پديا، نام سايت ديگري مانند فيليمو هم به چشم مي‌خورد.

استفاده‌هاي ديگر گوگل از اسكيما چيست؟

ريچ اسنيپت‌ها از جمله اطلاعات مربوط به سايت و صفحات آن است كه در نتايج جستجوي گوگل نمايش داده مي‌شود. در واقع ريچ اسنيپت‌ها براي سايت هايي كه از اسكيماي مربوط به آن در صفحات و محتواي خود استفاده كرده‌اند به نمايش در مي‌آيد همانند گراف دانش، با اين تفاوت كه ريچ اسنيپت‌ها درست در پايين نتيجه ظاهر مي‌شود.

انواع ريچ اسنيپت‌ها

  • ريچ اسنيپت امتيازدهي

  • ريچ اسنيپت كادر جستجو

  • ريچ اسنيپت قيمت

ريچ اسنيپت امتياز دهي از جمله ريچ‌هاي رايج است كه در وب فارسي هنوز قابل مشاهده نيست چرا كه پيشرفت فعاليت گوگل در وب فارسي نسبت به وب انگليسي كند است. از ديگر ريچ اسنيپت‌ها ميتوان به كادر جستجو اشاره كرد كه براي سايت‌هاي بزرگي همچون ويكي‌پديا،يوتيوب و …نمايش داده مي‌شود. ريچ جستجو درواقع كادر جستجويي است كه در پايين نتيجه‌ي جستجو نمايان مي‌شود و كاربر مي‌تواند عبارت مدنظر خود را در آن جستجو كند و پس از نمايش نتايج توسط گوگل(مربوط به سايت مذكور) بهترين نتيجه را انتخاب كند. براي درك بهتر، در تصوير زير مي‌توانيد اين دو مورد را مشاهده كنيد.

ريچ اسنيپت قيمت هم يكي ديگر از ريچ هاست كه براي سايت‌هاي بزرگ فروشگاهي و سايت‌هاي مرجعي مانند اپل، سامسونگ و…نمايان مي‌شود. البته باز هم مي‌گوييم همه‌ي اين موارد درصورتي رخ مي‌دهد كه سايت‌ها از اسكيماهاي مربوط به آنها در كدنويسي خود استفاده كرده‌باشند.

اسكيما

مزاياي استفاده از اسكيما چيست؟

تاكنون با موارد مختلف اسكيما آشنا شديم و تقريبا متوجه شديم كه منظور از اسكيما چيست . حال مهم است كه بدانيم مزاياي اسكيما چيست و سايت‌ها چرا بايد از آن استفاده ‌كنند؟ همانطور كه در ابتداي مقاله گفتيم اسكيما موجب بهبود سئو سايت نزد گوگل مي‌شود، چرا كه هم گوگل در راهنماي خود (با قرار دادن آموزش استفاده از اسكيما در بخش developerd خود، براي برنامه نويسان) بر استفاده‌ي از آن تاكيد كرده و همين كه تجربه ثابت كرده است كه با استفاده‌ي صحيح از اسكيما مارك آپ، شاهد نتايج بسيار خوبي در سئو سايت خواهيد بود.

ديگر مزاياي اسكيما

اما مزيت استفاده از اسكيما به همين مورد ختم نمي‌شود. زماني كه گوگل الگوريتم‌هاي خود را آپديت كرد، تمركز خود را بر رفتار كاربر متمركز نمود. حتما مي‌پرسيد چه ربطي به اسكيما دارد؟ باتمركز بيشتر گوگل بر رفتار كاربر، نرخ كليك كاربر، بانس ريت و مدت زمان ماندگاري در سايت مورد توجه شديد اين موتور جستجو قرار گرفت، كه تاثير زيادي در رتبه بندي سايت‌ها دارد، در نتيجه با استفاده از ريچ اسنيپت‌ها و لينك سايت در گراف دانش گوگل، وجه تمايزي با رقباي خود ايجاد مي‌كنيد كه موجب مي‌شود نرخ كليك سايت شما افزايش يابد و در نتيجه جذب كاربر بيشتر به سايت شما را در پي دارد.

 

علاوه بر آن با داشتن مطالبي جذاب و مفيد، ماندگاري كاربر در سايت خود را افزايش دهيد، كه در نهايت مي‌توانيد به جايگاه اول نتايج گوگل در كلمات مختلف اميدوار باشيد.

رابطه‌ي برندينگ با اسكيما چيست؟

برندينگ يكي از موارد اصلي سئو خارجي (سئو آف پيج) است كه تاثير زيادي در بهبود سئو دارد. اسكيما نيز با افزايش برندينگ باز هم مي‌تواند بر سئو سايت اثر بگذارد. حتما برايتان سوال شده كه رابطه‌ي برندينگ با اسكيما چيست؟ بايد بگويم كه نمايش سايت شما در گراف دانش گوگل و يا ريچ اسنيپت‌هاي سايت شما، باعث ماندگاري سايتتان در ذهن كاربر مي‌شود چرا كه سايت شما با ظاهري متفاوت از ساير سايت ها نمايان شده است، در نتيجه برند شما را در ذهن مخاطب ثبت مي كند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۹:۰۸ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی