ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

تبليغات اينترنتي چيست ؟ در گذشته تبليغات به صورت سنتي انجام ميشد، صاحبان كسب و كارها از طريق آگهي‌هاي تلويزيوني، روزنامه‌ها، بنرها و … جهت تبليغات براي جذب مشتري استفاده مي‌كردند؛ اما در دهه‌هاي اخير اينترنت توانست شكل جديدي به تبليغات بدهد. تبليغات اينترنتي بسترهاي جديدي را در اختيار صاحبان مشاغل قرار داده است تا بتوانند مشتري‌هاي مختلفي از سراسر دنيا داشته باشند.

تبليغات اينترنتي چيست , معرفي 13 روش برتر براي تبليغات در اينترنت. براي عده‌اي از صاحبان كسب و كارها اين سوال مطرح باشد كه تبليغات اينترنتي چيست و از چه راه‌هايي مي‌توان تبليغات اينترنتي انجام داد؟ در اين مقاله به تعريف اين نوع از تبليغات و كاركرد انواع روش هاي آن و همچنين مزاياي اين روش اشاره مي كنيم. اگر شما نيز به دنبال يافتن پاسخي مناسب براي اين سوالات هستيد با ما در كارسازشو همراه شويد.

تبليغات اينترنتي چيست

تبليغات اينترنتي چيست ؟

تبليغات اينترنتي چيست، تبليغات اينترنتي (internet Advertising) يا تبليغات آنلاين (Online Advertising) كه در سايت هات واير براي اولين بار آن را در 27 اكتبر 1994 به نمايش گذاشت، به مجموعه روش‌هاي تبليغاتي گفته مي‌شود كه در آن شركت‌ها و برند‌هاي مختلف مي‌توانند شعارها، تصاوير، متن‌ها، ويدئوها تبليغاتي و … در سايت‌هاي پر بيننده در اينترنت قرار دهند؛ به گونه‌اي كه به تحقق اهداف تبليغاتي آن‌ها كمك كند و در نهايت بتوانند از اين طريق مشتري‌هاي زيادي را از نقاط مختلف كشور يا جهان جذب كنند.

در ايران مديران برخي از شركت‌ها تصور مي‌كنند كه به دليل اينكه ايران در حوزه‌ي IT نسبت به ساير كشور پيشرفت زيادي نداشته است، پس تبليغات اينترنتي نمي‌تواند به پيشرفت كسب و كارشان كمكي كند؛ اما اين نگاه نسبت به تبليغات اينترنتي صحيح نيست و در سال‌هاي اخير كاربراني كه به شبكه‌ي اينترنت متصل شده‌اند افزايش چشمگيري داشته است، بهتر است كه از پتانسيل موجود در سطح وب نهايت استفاده را كرد. حالا كه مي‌دانيد تبليغات اينترنتي چيست و از اهميت استفاده از حضور كاربران در اينترنت به نفع ، قصد داريم شما را با انواع روش‌ هاي تبليغات اينترنتي آشنا خواهيم كرد.

انواع روش هاي تبليغات اينترنتي چيست ؟

براي تبليغات اينترنتي مي‌توان از روش‌هاي مختلفي استفاده كه در اين بخش به معرفي آن‌ها خواهيم پرداخت.

تبليغات بنري

يكي از متداول‌ترين تبليغات اينترنتي، تبليغات بنري است؛ اما منظور از اين نوع تبليغات اينترنتي چيست، اين نوع تبليغات معمولا در بنرهايي در سايدبار يا درون مطالب يك سايت، همچنين در برخي از اپليكيشن‌هاي موبايل، ديده مي‌شوند. اين تبليغات مي‌توانند به صورت عكس‌هاي ثابت يا متحرك (GIF) در سايت‌ها نمايش داده مي‌شوند. تبليغات بنري با توجه به اينكه در كدام قسمت سايت قرار مي‌گيرند، اندازه‌هاي متفاوتي دارند.

تبليغ اينترنتي چيست

تبليغات متني

تبليغات متني يك نوع از تبليغات اينترنتي است. كاركرد اين نوع تبليغات اينترنتي چيست ؟ تبليغات متني يكي از بهترين روش‌ هاي تبليغات اينترنتي است كه در يك سايت در قالب يك متن براي شما تبليغات انجام مي‌شود. وقتي اين سايت‌ها به شما لينك دهند بعد از مدتي سايت شما از ديدگاه گوگل سايت شما با ارزش تلقي مي‌شود و شما مي‌توانيد در رتبه‌هاي بالاي گوگل قرار بگيريد.

تبليغات كاتالوگي (Catalog Ads)

تبليغات كاتالوگي در ايران خيلي رايج نيستند. منظور از اين روش تبليغ اينترنتي چيست ؟ اين نوع تبليغات را مي‌توان تركيبي از دو نوع تبليغات متني و تبليغات بنري دانست. در اين روش يك عكس مربوط به آگهي قرار داده مي‌شود و يك خط درباره‌ي آن آگهي توضيح داده مي‌شود.

تبليغات ايميلي

منظور از تبليغات با ايميل به عنوان يك نوع تبليغ اينترنتي چيست ؟ حتما تا كنون بارها پيامك‌هاي به گوشي شما ارسال شده است؛ تبليغات ايميلي كه يكي از قديمي‌ترين روش‌ هاي تبليغات اينترنتي است، كاركردي مشابه تبليغات پيامكي دارد كه تبليغات شما از طريق يك پنل ارسال ايميل به تعداد زيادي آدرس ايميل ارسال مي‌شوند.

روش هاي تبليغات اينترنتي

تبليغات در گوگل (Google Ads)

هنگام جستجو در گوگل حتما با آيكن زرد رنگ كوچكي زير برخي از نتايج نمايش داده‌ شده، مواجه شده‌ايد. اين‌ها نوعي از تبليغات متني اينترنتي هستند. اما نكته‌ي مهم اين است كه بدانيم اساس كار اين نوع تبليغات اينترنتي چيست ؟ در اين تبليغات گوگل آگهي شما را بر اساس كلمه‌هاي خاصي نمايش مي‌دهد؛ مثلا وقتي كاربران كلمه‌اي مربوط به خودرو را جستجو مي‌كنند، تبليغات فروش خودرو توسط شما نمايش داده مي‌شود. اين نوع تبليغات توسط گوگل انجام مي‌شود و براي افراد ساكن ايران هزينه‌ي بالايي دارد، اگر از كلمات كليدي پرقدرت استفاده كنيد، هزينه‌ي بيشتري بايد بپردازيد. عليرغم اينكه اين روش يكي از روش‌هاي موثر در تبليغات اينترنتي است اما اگر به دنبال روش كم هزينه براي تبليغات هستيد استفاده از اين روش توصيه نمي‌شود.

تبليغات كليكي

تبليغات كليكي يكي از روش‌ هاي تبليغات اينترنتي است، مزيت اين نوع تبليغ اينترنتي چيست ؟ در اين نوع تبليغات شما فقط به ازاي تعداد كاربراني كه با كليك‌ كردن بر آگهي‌تان وارد وب سايتتان مي‌شوند، هزينه پرداخت مي‌كنيد.

تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي

يكي از روش‌ هاي تبليغات اينترنتي، تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي است. از آنجا كه در سال‌هاي اخير افرادي زيادي جذب شبكه‌هاي اجتماعي شده‌اند، سبب شده كه افراد زيادي از اين بستر براي راه‌اندازي كسب و كار اينترنتي استفاده كرده‌اند. شبكه‌هاي اجتماعي زيادي وجود دارد مثل اينستاگرام، فيسبوك، توييتر و … وجود دارد. شما ميتوانيد از اين شبكه‌ها جهت تبليغات استفاده كنيد. اما در ايران سرمايه‌گذاري بر تبليغ در اينستاگرام بهتر است زيرا اين شبكه در ايران فيلتر نيست و دسترسي به اين شبكه براي كاربران آسان‌تر است.
مزيت اين نوع تبليغ اينترنتي چيست ؟ در اين نوع تبليغات شما مخاطباني از رده‌هاي مختلف سني از نقاط مختلف دنيا خواهيد داشت كه زمان زيادي از وقت خود را در طول روز در اين شبكه‌ها مي‌گذرانند. شما مي‌توانيد از پتاسيل موجود در اين شبكه به نفع خود بهره‌ بگيريد.

روش هاي تبليغات اينترنتي

هدف‌گيري مجدد (Retargeting)

يكي از روش هاي تبليغات اينترنتي، ريتارگتينگ يا هدف‌گيري مجدد است. اما منظور از هدف‌گيري مجدد در تبليغ اينترنتي چيست و چگونه مي‌توان از آن بهره برد؟ در اين روش با استفاده از سرويس‌هاي خاصي كاربراني كه از سايت شما ديدن مي‌كنند، شناسايي مي‌شوند و تبليغات شما در سايت‌‌هاي ديگر براي آن‌ها نشان داده‌ مي‌شود.

تبليغات ويدئويي

تبليغات ويدئويي يكي ديگر از روش‌ هاي تبليغات اينترنتي است. حتما تا كنون انيميشن‌هاي سرگرم كننده زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي ديده‌ايد يا از طرف دوستانتان براي شما ارسال شده است. سازندگان اين ويدئوها ضمن نشان دادن يك موضوع طنز و سرگرم‌كننده، براي اسپانسر خود تبليغات مي‌كنند. اين روش يك برتري نسبت به ديگر روش‌ها دارد اما دليل برتر بودن اين روش نسبت به روش‌هاي ديگر تبليغات اينترنتي چيست ؟ اين ويدئوها به سادگي به اشتراك گذاشته مي‌شوند و آمار بازديدكنندگان اين ويدئوها به سرعت افزايش مي‌يابند؛ اغلب فايل اين ويدئوها در موبايل بسياري از كاربران تا مدت‌ها وجود دارد و اين موضوع به شناخته شدن برند شما كمك شاياني مي‌كند.

تبليغات ويدئويي

تبليغات صوتي

يكي از روش‌ هاي تبليغات اينترنتي، استفاده از تبليغات صوتي است. شايد اين سوال مطرح شود كه كاربرد يك فايل صوتي دريك تبليغ اينترنتي چيست و عملكرد آن به چه صورت است؟ پيش از ظهور تبليغات اينترنتي، اينگونه تبليغات از طريق راديو صورت مي‌گرفت. در حال حاضر هرروز تعداد بيش‌تري از افراد علاقه‌مند به شنيدن پادكست‌ها (در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، داستان، سرگرمي و… ) مي‌شوند. شما مي‌توانيد با توليدكنندگان اين پادكست‌ها مذاكره كنيد و تبليغات خود را در اين پادكست‌‌ها قرار دهيد.

تبليغات همسان (Native Ads)

تبليغات همسان يكي از روش‌ هاي تبليغات اينترنتي است. از اين رو به ‌اين تبليغات، تبليغات همسان مي‌گويند كه با ساختار و ظاهر وب سايت همسان هستند. در اين نوع تبليغات، به ازاي هر كليكي روي اين تبليغات، بابت آن هزينه پرداخت خواهيد كرد. مزيت تبليغات همسان نسبت به ديگر تبليغات اينترنتي چيست ؟ همان‌طور كه گفته شد اين نوع تبليغات يكسان با ساير اجزاي سايت طراحي مي‌شوند و بر خلاف تبليغاتي مثل پاپ آپ، مزاحمتي را براي كاربران ايجاد نمي‌كنند.

همكاري در فروش (Affiliate Marketing)

در بسياري از كسب و كارها بازاريابان از طريق همكاري در فروش مبلغي را به عنوان پورسانت دريافت مي‌كنند. در تبليغات اينترنتي به روش همكاري در فروش، شما يك كد تخفيف در اختيار سايت پذيرنده‌ي آگهي قرار مي‌دهيد، در نهايت مبلغي به عنوان پورسانت به اين سايت مي‌دهيد؛ در صورتيكه فروش با كد تخفيف آن‌ها صورت بگيرد. اما مزاياي همكاري در فروش نسبت به ساير تبليغات اينترنتي چيست ؟ بسياري از وب سايت‌ها حاضر هستند كه از شما بابت قرار دادن تبليغ در وب سايت‌شان وجه ثابتي دريافت نكنند و تنها در فروش شما سهيم باشند. پس اگر در ابتدا بودجه‌ي كافي براي تبليغات در اختيار نداشته باشيد، مي‌توانيد از طريق مذاكره با وب سايت‌ها و شريك كردن آن‌ها در فروش، تبليغات را انجام دهيد.

همكاري در فروش

تبليغات پاپ آپ

يكي ديگر از روش هاي تبليغات اينترنتي، تبليغات پاپ آپ است. حتما تا كنون به وب سايت‌هايي مراجعه كرده‌ايد كه با كليك بر يك آيكون پنجره‌اي حاوي تبليغ يك وب سايت يا محصول است، اين نوع تبليغات را تبليغات پاپ آپ گويند. هنوز افراد زيادي از اين روش استفاده ميكنند اما از نظر ما استفاده از اين روش توصيه نمي‌شود. اما ايراد اين روش تبليغات اينترنتي در چيست ؟ ايراد بزرگ اين روش اين است كه مزاحمت زيادي براي كاربران ايجاد مي‌كند و اين موضوع سبب مي‌شود كه به جاي جذب مخاطب، ريزش مخاطب داشته باشيد.
حالا كه با 13تا از روش هاي تبليغات اينترنتي آشنا شديد، بهتر است بدانيد مزاياي استفاده از تبليغات اينترنتي چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۳۹:۴۰ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی