ني ني كده
راهنماي بارداري و بچه داري

بيت كوين چيست و چرا مي تواند جايگزين مناسبي براي سيستم پولي در آينده شود؟ بيت كوين يكي از شاخص ترين ارزهاي ديجيتال است كه به صورت رمزنگاري شده و در بستر بلاك چين قرار دارد. اين ارز رمز نگاري شده در سال 2009 و توسط فردي به نام ساتوشي ناكاموتو خلق شد. اما دقيقا بيت كوين چيست و چه ابهاماتي درباره آن وجود دارد؟ در اين مقاله به صفر تا صد بيت كوين و تمام پرسش هاي راجع به آن خواهيم پرداخت.

بيت كوين چيست

 

ارز ديجيتال چيست؟

بيت كوين چيست ؟ همه چيز درباره جذاب ترين ارز ديجيتال و راه هاي كسب درآمد از آن . آيا بيت كوين اولين ارز ديجيتال محسوب مي شود ؟ ابتدا به تعريف واضحي از ارز ديجيتال مي پردازيم تا كاملا با مفهوم آن آشنا شويد. ارز ديجيتال كه به نام ” Cryptocurrency ” نيز شناخته مي شود را مي توان نوع جديدي از پول دانست كه به دليل رمزنگاري شدن غير قابل نفوذ و هك توسط ديگران است. اين ويژگي به علاوه شفافيت در روند استخراج , تغيير ناپذير بودن و تداوم فعاليت در بستري امن به نام بلاك چين موجب شده كه از محبوبيت زيادي برخوردار شوند . اما ويژگي هايي كه گفتيم چيست و چگونه مي تواند ارزهاي ديجيتال را جايگزين مناسبي براي سيستم پولي در آينده قرار دهد؟

شفافيت در روند استخراج

يكي از مهم ترين ويژگي هاي ارزهاي ديجيتال شفافيت در روند استخراج آن هاست. تمام اطلاعات استخراج بر روي بلاك ها قرار دارند و هيچ فرد سومي نمي تواند به آن ها دسترسي داشته باشد زيرا بلاك چين بستري بي طرف و بسيار قابل اعتماد است كه شما هر لحظه كه بخواهيد مي توانيد اطلاعات ارز ديجيتال مورد نظر خود را بر روي آن مشاهده كنيد. زماني كه شما اقدام به انجام تراكنش ها مي كنيد هيچ اطلاعاتي از شما در آن جا موجود نيست . مگر اينكه كليد خصوصي خود را در اختيار شخص سومي قرار دهيد.

امنيت و كنترل

امنيت و كنترل در ارزهاي ديجيتال و بيت كوين چيست ؟ دو مورد در اين ويژگي نهفته است كه به واسطه آن ها امنيت و كنترل بر روند استخراج ارزهاي ديجيتال ميسر مي شود. اولين مورد اين است كه پرداخت هاي ارز ديجيتال به افراد بدون پيوست شدن اطلاعات شخصي به تراكنش انجام مي شود. عدم پيوست اطلاعات شخصي به تراكنش ها به اي معني است كه شما هيچ اطلاعات شخصي بر روي تراكنش هاي خود نداريد و اين مساله از پرداخت هاي ناخواسته و از پيش اعلام نشده از طرف شما جلوگيري مي كند.

دومين موردي كه مي تواند امنيت استخراج ارزهاي ديجيتال را تامين كند امكان تهيه نسخه پشتيبان از پول ديجيتالي شان است. زماني كه شما اقدام به تهيه نسخه بكاپ مي كنيد به هيچ عنوان ارزهاي ديجيتالي را كه استخراج كرده ايد را از دست نخواهيد داد.

غير قابل برگشت بودن

تراكنش هايي كه انجام مي شوند به هيچ عنوان قابل برگشت نيستند. زيرا با انجام هر تراكنش يك بلاك جديد ايجاد مي شود و اين مساله مهر تاييد ديگري بر امنيت اين شبكه است و اگر شما كليد خصوصي كيف پول خود را در اختيار شخص ثالثي قرار ندهيد به هيچ عنوان ارزهاي ديجيتالي كه استخراج كرده ايد را از دست نخواهيد داد.

غير متمركز بودن

سيستم پولي كنوني متمركز است به اين معني كه در اختيار دولت , نهاد و بانك هاي مختلف مي باشد. اما ارزهاي ديجيتال به هيچ عنوان تمركز يافته نيستند و شما براي كسب و استخراج آن ها نيازي به هيچ گونه واسطه , افتتاح حساب و …. نخواهيد داشت. غير متمركز بودن يكي از مهم ترين ويژگي هاي ارزهاي ديجيتال است كه توانسته سيستم پولي كنوني را زير سوال ببرد و تهديدي براي جايگزين شدن آن در آينده اي نزديك باشد.

 

هدف از خلق ارزهاي ديجيتال چه بود؟

خلق ارزهاي ديجيتال به دليل برطرف كردن بسياري از مشكلات سيستم پولي بود. ارزهاي رمز نگاري شده به راحتي توانستند مشكلاتي از قبيل اعتماد به شخص ثالث , تقلب در چاپ و خرج پول , كند بودن سرعت معاملات و جابجايي پول , خلق بي رويه آن و بسياري مسائل ديگر را حل كنند.

عدم امكان تقلب در ارزهاي ديجيتال

تقلب در پول هاي كاغذي يكي از مشكلات هميشگي دولت ها بوده است. تقلب در چاپ پول هاي فيزيكي مسائل مختلفي را براي كشورها و افراد به وجود آورده كه نمي توان آن ها را ناديده گرفت. اما شاخص ترين ويژگي هاي ارزهاي ديجيتال و بيت كوين چيست كه توانسته جلوي اين مساله را بگيرد؟ ارزهاي ديجيتال به هيچ عنوان قابل تقلب نيستند. عدم تقلب در تراكنش ها و انتقال آن نيز مشهود است.

افزايش سرعت در انتقال پول

انتقال ارزهاي ديجيتال نسبت به ارزهاي كاغذي و فيزيكي در زمان بسيار كمتري انجام مي شود. اين زمان ممكن است به 10 دقيقه بينجامد و تصور كنيد كه اگر مي خواستيد مبلغي پول كاغذي را از كشوري به كشور ديگر جابجا كنيد به دليل وجود واسطه هاي مختلفي مانند بانك اين زمان به چند روز افزايش پيدا مي كرد. پس هدف بعدي ارزهاي رمز نگاري شده حل مشكلات نقل و انتقال پول است كه تا به امروز توانسته به خوبي خود را در اين زمينه ثابت كند.

 

ارز ديجيتال چيست

 

هزينه كم براي انجام تراكنش هاي مالي

به طور عادي براي انجام تراكنش هاي مالي در سيستم پولي كنوني بايد مبلغي را به عنوان كارمزد پرداخت كنيد و اين مساله در دراز مدت مي تواند موجب هدر رفتن مقداري از سرمايه شما شود. اما در خصوص انجام تراكنش هاي ارزهاي ديجيتال اين مشكل وجود ندارد. نه تنها شما هيچ كارمزدي را پرداخت نمي كنيد بلكه با انجام تراكنش ها نيز كارمزد را دريافت خواهيد كرد و كسب ارزهاي ديجيتال در قالب سكه و … نشان دهنده دريافت پاداش شما از شبكه است.

غير قابل سرقت بودن هويت فردي

از مشكلات ديگري كه در سيستم پولي كنوني وجود دارد اين است كه زماني كه شما مي خواهيد پولي را به وسيله كارت خوان به شخص و يا فروشگاهي پرداخت كنيد به طور معمول فروشنده از شما كارت بانكي و رمز ان را مي خواهد و به محض اينكه شما اين اطلاعات را در اختيار او قرار داديد هيچ تضميني نمي توانيد بكنيد كه اين اطلاعات به سرقت نرود. ارزهاي ديجيتال توانستند به خوبي اين مشمل را نيز حل كنند. زيرا زماني كه شما مي خواهيد مقداري ارز ديجيتال را به فردي انتقال دهيد نيازي به دادن اطلاعات خود به او نداريد.

 

در سيستم اول مبناي انتقال وجه بر ” كشيدن ” بود. اما در اين سيستم مبناي انتقال وجه بر ” فرستادن ” است. و شما مي توانيد مبلغ مشخصي را بدون دادن هيچ گونه اطلاعات اضافه به فردي ديگر منتقل كنيد.

قابليت كاركرد جهاني

قابليت كاركرد جهاني در ارزهاي ديجيتال چگونه است؟ در حالت عادي سرمايه شما تحت تاثير نرخ سود بانكي , سياست , هزينه هاي جانبي و … قرار مي گيرد و اين موارد مي تواند موجب كاهش و افزايش سرمايه شما شود. اما ارزهاي رمز نگاري شده به اين دليل كه در بستري نامتمركز قرار دارند تحت تاثير هيچ كدام از اين عوامل نيستند و مي توانند در سطح جهاني مورد استفاده قرار بگيرند. ساده كردن تراكنش ها , انجام سريع نقل و انتقالات مالي و … از پيامدهاي مثبت عملكرد جهاني ارزهاي ديجيتال است.

عدم خلق بي رويه ارز ديجيتال

يكي ديگر از شاخص ترين ويژگي هاي ارزهاي رمز نگاري شده اين است كه به هيچ عنوان مانند پول هاي فيزيكي بي رويه خلق نمي شوند. خلق بي رويه در اين گونه پول ها امكان پذير نيست و اين مساله نيز به دليل مزايايي است كه اين سيستم غيرمتمركز دارد. در سيستم پولي كه اكنون در دنيا حاكم است به دلايل مختلفي اقدام به خلق پول مي كنند. خلق پول در زمان كوتاهي مي تواند منجر به كاهش شديد ارزش آن شود. همان طور كه مي دانيد كاهش ارزش پول مي تواند به سرعت موجب ايجاد موج تورمي در كشور و عواقب منفي آن شود.

يكسان شدن واحد پولي در كل جهان

يكسان شدن واحد پولي در كل جهان امري بسيار جذاب است. تصور كنيد براي خريد و فروش در سايت هاي بين المللي هيچ مشكلي نخواهيد داشت. براي سفر به ديگر كشورها نيازي به تبديل پول كشور خود را نداريد. يكسان بود واحد پولي در جهان مي تواند بسياري از مشكلات را در اين حوزه بر طرف كند و عواقبي مانند تورم و كاهش ارزش پول از بين برود.

 

اولين ارزهاي ديجيتال كدامند؟

بعد از اينكه به تعريف ارز ديجيتال , ويزگي هاي آن و هدف از خلق آن را پرداختيم نوبت به معرفي اولين ارزهاي ديجيتال مي رسد. شايد شما نام تعداد كمي از ارزهاي ديجيتال را شنيده باشيد اما حتما براي شما جالب است اگر بدانيد كه در طول 10 سالي كه ارزهاي ديجيتال خلق شده اند 2/200 ارز ديجيتال پا به اين عرضه گذاشته اند. اين تعداد بسيار زياد است و تمام آن ها در طول اين چند سال نتوانستند ارزش خود را حفظ كنند به همين دليل بسياري از آن ها از بين رفته اند و ديگر نامي از آن ها شنيده نمي شود.

 

امروز كه داريم درباره اين نوع از پول هاي نسل جديد با شما صحبت مي كنيم به جرات مي توان تنها نام چند ارز را به عنوان با ارزش ترين ارزهاي ديجيتال معرفي كرد.

پس با ما همراه باشيد تا شما را با آن ها آشنا كنيم.

بيت كوين

بيت كوين مشهورترين و با ارزش ترين ارز ديجيتال است كه از زمان خلق آن كه 10 سال مي گذرد تا به امروز نه تنها ارزش خود را از دست نداده بلكه ارزش آن نيز افزايش پيدا كرده است. اين ارز ديجيتال كه به نام اختصاري (BTC) نمايش داده مي شود نيز مانند تمام ارزهاي ديجيتال داراي نوسانات قيمتي بوده اما به طور معمول با افزايش قيمت مواجه بوده و اين مساله موجب شده كه افراد زيادي اقدام به سرمايه گذاري در آن و استخراج كنند. امروزه استخراج بيت كوين براي بسياري از افراد تبديل به يك منبع درآمد شده است. اگر شما هم مي خواهيد از راه استخراج اين ارز ديجيتال درآمد كسب كنيد تا پايان با ما همراه باشيد تا به تمام سوالات شما پاسخ دهيم.

انواع ارز ديجيتال

 

اتريوم

با ارزش ترين ارز ديجيتال بعد از بيت كوين چيست ؟ اتريوم در دومين رتبه از اين ليست قرار دارد كه با نام اختصاري (ETH)نمايش داده مي شود. عمر اتريوم به 6 سال مي رسد و اولين سكه آن در سال 2014 انجام شد. جالب است اگر بدانيد كه از اتريوم براي ايجاد قرارداد هاي هوشمند نيز استفاده مي شود و خالق آن شخصي به نام ” ويتاليك بوترين ” بوده است. اتريوم نيز در بازه هاي زماني مختلف با افزايش و كاهش ارزش دست و پنجه نرم كرده است اما در طي چند سال اخير توانسته به خوبي جايگاه خود را حفظ كند و بعد از بيت كوين گزينه مناسبي براي كسب درآمد دلاري باشد به نحوي كه بسياري از افراد آن را مرد مناسبي براي سرمايه گذاري مي پندارند.

ريپل

ريپل سومين جايگاه را در ليست با ارزش ترين ارزهاي ديجيتال دارد. تاريخچه خلق اين ارز رمز نگاري شده به سال 2004 بر مي گردد. يعني 4 سال قبل از ظهور بيت كوين ! ريپل با ارزهاي ديجيتال مانند بيت كوين و اتريوم داراي تفاوت هايي است. ريپل كه شركت آن در ايالت سانفرانسيسكو واقع است براي بانك ها و نهادهاي مالي محصولات مالي غير متمركز مي سازد. ساخت اين محصولات مالي توانسته نقل و انتقال پول هاي بين بانكي و بين المللي را راحت تر و سريع تر كند. از اين نظر مي تواند عملكرد ريپل را بر خلاف بيت كوين دانست زيرا بيت كوين در حذف واسطه هاي بانكي تلاش مي كند و معاملات خود را همتا به همتا مي داند. ريپل كه با نام اختصاري (XRP) شناخته مي شود پلتفرمي مناسب براي انجام تراكنش هاي مالي ارزان و سريع است.

لايت كوين

تفاوت لايت كوين با بيت كوين چيست ؟ لايت كوين تسط فردي به نام چارلي لي خلق شد. تاريخچه خلق اين ارز ديجيتال به سال 2011 بر مي گردد. زماني كه چارلي لي تصميم گرفت با ايجاد تغييراتي بر روي كدهاي بيت كوين يك ارز ديجيتال جديد به نام لايت كوين بسازد. نماد اين ارز ديجيتال (LTC) است كه به نام نقره ديجيتال نيز از او ياد مي شود . يكي از مهم ترين تفاوت هاي لايت كوين با بيت كوين انجام تراكنش هاي سريع تر به ميزان چهار برابر است كه مانند بيت كوين در بستر بلاك چين و به صورت متن باز و غير متمركز معامله مي شود.

بيت كوين كش

بيت كوين كش را مي توان انشعابي از بيت كوين دانست كه براي حل مشكلاتي مانند كندي تراكنش هاي بيت كوين پا به اين عرصه گذاشت. اين انشعاب جديد از بيت كوين در سال 2018 به وجود آمد كه بعد از مدتي تبديل به دو زنجيره ارزي متفاوت شد. زنجيره ABC و SV از انشعابات بيت كوين كش هستند كه اكنون زنجيره ABC به نام بيت كوين كش به فعاليت خود ادامه مي دهد.

 

سرشناس ترين ارز ديجيتال

به جرات مي توان سرشناس ترين ارز ديجيتال در حال حاضر بيت كوين است. دليل سرشناسي بيت كوين چيست ؟ و چگونه توانسته نه تنها ارزش خود را حفظ كند بلكه به مرور زمان بر ارزش خود نيز اضافه كند؟

 

دلايل محبوب شدن بيت كوين چيست ؟

در طول 10 سالي كه بيت كوين خلق شده و به عنوان ارز ديجيتال مورد استفاده قرار گرفته است قيمت آن نوسانات بسيار زيادي داشته اما به طور كلي قيمت آن هميشه رو به افزايش بوده است. يكي از دلايل محبوبيت اين ارز ديجيتال را مي توان عدم تاثير پذيري آن از سياست هاي اقتصادي در هر كشوري بيان كرد. زماني كه در يك كشور تورم و شوك اقتصادي به وجود مي آيد ارزش پول به شدت افت مي كند و مي توان گفت كه دارايي افراد كاهش مي يابد اما اگر فردي بر روي بيت كوين سرمايه گذاري كرده باشد اتفاقات سياسي و اقتصادي هيچ تاثيري بر ارزش پول ديجيتالي او نخواهد گذاشت. اما بيت كوين چگونه ارزش خود را حفظ مي كند؟ اين سوالي است كه براي بسياري از افراد پيش مي آيد. با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم دليل حفظ ارزش بيت كوين چيست ؟

 

بيت كوين چگونه ارزش خود را حفظ مي كند؟

حفظ ارزش بيت كوين به دلايل مختلفي به واقعيت پيوسته است كه در ادامه به بررسي هر كدام از آن ها مي پردازيم :

 

محدوديت

هر محدوديت و كميابي موجب افزايش ارزش مي شود. به طور مثال الماس را در نظر بگيريد. الماس عنصري است كه به شدت در زمين كمياب است و استخراج و عرضه محدود آن باعث مي شود تا ارزش بسيار بالايي را كسب كند. بيت كوين نيز بر طبق همين قاعده با ارزش محسوب مي شود. زيرا استخراج بيت كوين تنها تا سال 2140 ادامه دارد و فقط 21 ميليون واحد از آن استخراج خواهد شد و افزايش تقاضا در افزايش عرضه آن هيچ تاثيري نخواهد داشت. درست بالعكس پول هاي كاغذي.

زماني كه تقاضا براي پول هاي كاغذي بالا برود بانك مركزي اقدام به چاپ پول مي كند و اين مساله مي تواند به شدت ارزش پول را كاهش دهد. اما زماني كه تقاضا در خصوص بيت كوين بالا برود به جاي اينكه عرضه آن افزايش پيدا كند ارزش آن زيادتر خواهد شد. پس محدوديت اولين فاكتور در حفظ و افزايش ارزش بيت كوين است.

اثر شبكه اي

آيا چيزي از اثر شبكه اي مي دانيد؟ اثر شبكه اي به اين معني است كه هر چه افراد حاضر در شبكه بيشتر باشند موجب افزايش ارزش خواهد شد. بيت كوين به اين دليل كه ارز ديجيتالي محسوب مي شود كه در شبكه بلاك چين فعاليت مي كند هر چه تعداد كيف پول هاي بيشتري در شبكه به ثبت رسيده باشد موجب خواهد تا بيت كوين با ارزش تر شود.

كاربردهاي روزمره

افزايش كاربرد هاي روزمره يكي ديگر از دلايل حفظ و افزايش ارزش بيت كوين است. تاثير كاربردهاي روزمره در افزايش ارزش بيت كوين چيست ؟ تا دو سال پيش هيچ كس تصور نمي كرد كه بتوان با بيت كوين خريد كرد. اما اين اتفاق در سال هاي اخير افتاد و يك برنامه نويس توانست به صورت آنلاين دو عدد پيتزا را با بيت كوين خريداري كند. در آينده اي نزديك خواهيد توانست خريدهاي بيشتري را به وسيله بيت كوين انجام دهيد. زيرا روز به روز در حال گسترش است و نهادها و خرده فروشان بيشتري بيت كوين را به عنوان يك ارز رسمي براي مبادله قبول خواهند كرد. بدين ترتيب با افزايش كاربردهاي روزمره شاهد افزايش ارزش بيت كوين نيز خواهيم بود.

هاوينگ

نصف شدن بيت كوين هاي استخراج شده در هر 4 سال يكبار رخ مي دهد. اين مساله به دليل افزايش ارزش بيت كوين انجام مي شود. اگر استخراج بيت كوين به همين روند ادامه داشته باشد تمام 21 ميليون واحد بيت كوين تا سال 2140 به اتمام خواهند رسيد. در حال حاضر در هر 10 دقيقه 12 /5 بيت كوين استخراج مي شود .اين تعداد از سال 1395 بوده و تا 1399 ادامه خواهد داشت. و بعد از گذشت 4 سال نيز دوباره اين تعداد به نصف خواهد رسيد به طوري كه از سال 1399 به بعد بيت كوين هاي استخراج شده در هر 10 دقيقه به 6/75 مي رسد. با اين روند مي توان گفت كه عرضه بيت كوين كاهش پيدا مي كند اما طبق توضيحاتي كه در بالا گفتيم كاهش عرضه موجب افزايش ارزش بيت كوين خواهد شد.

 

بيت كوين

 

خالق بيت كوين كيست؟

اين سوالي است كه نمي توان پاسخ قاطعي به آن داد بلكه هيچ كس نمي داند چه فرد يا گروهي اقدام به پايه گذاري بيت كوين كردند. تنها اطلاعاتي كه مي توان درباره تاريخچه بيت كوين داد اين است كه بيت كوين و تكنولوژي بلاك چين در سال 2009 و توسط فرد يا گروهي به نام ” ساتوشي ناكاموتو ” توليد شد. جالب است كه بدانيد بسياري از افراد ساتوشي ناكاموتو را به عنوان خالق بيت كوين نمي دانند. بلكه اين فرد خود را مردي 37 ساله و از كشور ژاپن معرفي كرده كه هيچ ادعايي در اين خصوص ندارد.
اما شواهد نشان مي دهد كه او يكسال بعد از خلق بيت كوين و در سال 2010 آن را در اختيار چند عضو برجسته در جامعه ارزديجيتال قرار داد و در آخرين پيام هاي خود شخصي به نام ” گاوين اندرسون ” را به عنوان خالق و توسعه دهنده بيت كوين اعلام كرد.

اما هر چه كه هست هنوز هم هيچ كس از صحت اين اطلاعات مطمئن نيست و نمي توان فردي را بنيانگذار بيت كوين معرفي كرد. اما سوال مهمي كه در ذهن بسياري از علاقه مندان بيت كوين وجود داد اين است كه دليل ناشناس بودن خالق بيت كوين چيست ؟ آيا رازي در اين مساله نهفته است؟ آيا خلق يك ارز ديجيتال مي توانسته جان او را به خطر بيندازد؟

چرا خالق بيت كوين ناشناس است؟

شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه چرا خالق بيت كوين خود را ناشناس باقي گذاشت؟ دليل اصلي آن را مي توان به راحتي حدس زد. همان طور كه مي دانيد ارزهاي ديجيتال در سال هاي آينده مي توانند جايگزين سيستم پولي فعلي شوند و اين مساله به مذاق خيلي ها خوش نخواهد آمد. به همين دليل اگر خالق بيت كوين شناسايي مي شد ممكن بود بسياري از ذينفعاني كه در اين سيستم پولي فعاليت مي كنند او را از سر راه بردارند و اجازه ندهند كه تكنولوژي جديد منافع آن ها را به خطر بيندازد. بيت كوين به دلايل بي شماري كه در بالا به برخي از آن ها اشاره كرديم گزينه بسياري مناسبي براي فراگير شدن و افزايش تبادلات به وسيله آن است پس جايگزين شدن او به جاي سيستم پولي فعلي اصلا دور از انتظار نيست.

بيت كوين با چه الگوريتمي كار مي كند؟

شايد تا به حال نام ” بلاك چين ” را شنيده باشيد. بلاك چين بستري است كه بسياري از ارزهاي ديجيتال از جمله بيت كوين در آن فعاليت مي كنند. تكنولوژي بلاك چين را مي‌توان يكي از اختراعات هوشمندانه‌ي بشر در قرن ۲۱ دانست. در سال ۲۰۰۹ براي اولين بار همزمان با اينكه بيت كوين، توسط يك شخص يا گروهي از افراد ناشناس كه با نام مستعار ساتوشي ناكاموتو (Satoshi Nakamoto) شناخته مي‌شوند، به عنوان يك ارز ديجيتالي معرفي شد، اين تكنولوژي نيز توسط اين گروه ناشناس معرفي شد. سوال اساسي كه براي هر شخصي مطرح مي‌شود اين است كه “ تكنولوژي بلاك چين چيست” و اين الگوريتم چگونه موجب شفافيت در عملكرد بيت كوين شده است؟

بلاك چين چيست؟

تكنولوژي بلاك‌ چين كه در واقع مي‌توان آن را پيشتيبان ارزهاي ديجيتالي دانست يك شركت يا برنامه‌ي كامپيوتري نيست بلكه روشي كاملا جديد براي مستندسازي داده‌ها در اينترنت است. اين تكنولوژي ابتدا براي انجام تراكنش‌هاي مالي در بازار ارز‌هاي ديجيتال راه‌اندازي شد؛ اما در ادامه در زمينه‌هاي ديگري از جمله در پزشكي، سيستم‌هاي راي‌گيري، پيام رسان‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي‌، بازي‌ها و … مورد استفاده قرار گرفت‌.

بلاك چين به زبان ساده

براي اين كه بدانيم بلاك چين چيست و چگونه كار مي‌كند ابتدا مي‌توان با ريشه‌يابي اين كلمه كار را ‌آغاز كرد. اين كلمه از تركيب دو واژه‌ي بلاك (block) به معناي بلوك و چين (chain) به معناي زنجير ساخته شده است. در اين بلوك‌ها هر گونه اطلاعاتي را مي‌توان ذخيره كرد و اين بلوك‌ها به صورت زنجيره‌وار با بلوك‌هاي ديگر، با اطلاعات مشابه، در ارتباط هستند و رشته‌اي از اطلاعات را به وجود مي‌آورند.

اين تكنولوژي داراي ويژگي‌هايي زير است:

امنيت
اطلاعات رمزنگاري مي‌شوند و با قرار گرفتن در زنجيره‌اي از بلوك‌ها امنيت اين اطلاعات افزايش ميابد.
شفافيت
اطلاعاتي كه در بلاك چين ذخيره مي‌شوند در دسترس همگان قرار مي‌گيرند.
غير قابل تغيير بودن
اطلاعات ثبت شده در هر بلوك قابل تغيير نيستند و براي تغيير اطلاعات ثبت شده بايد كل بلوك‌ها تغيير كنند كه كار ساده‌اي نيست.

 

بلاك چين چگونه كار مي‌كند؟

براي اينكه با نحوه كار بلاك چين بهتر آشنا شويد براي شما يك مثال ملموس مي زنيم. نحوه‌ي كار تكنولوژي بلاك چين به اين صورت است كه فرض مي‌كنيم شخصي A تمايل دارد در بازار ارزهاي ديجيتال مبادله‌اي با شخص B انجام دهد. ابتدا تراكنشي كه شخص A انجام مي‌دهد به شكل يك بلوك وارد شبكه مي‌شود و در تمامي شبكه منتشر مي‌شود، سپس تراكنش در شبكه تاييد و ثبت مي‌شود و در ادامه اين بلوك جديد به انتهاي زنجيره‌ي بلوكي اضافه مي‌شود و در نهايت پول به حساب شخص B وارد مي‌شود.

بلوك جديدي كه به بلاك‌چين اضافه مي‌شود قابل تغيير نمي‌باشد اما به صورت عمومي در دسترس همگان قرار مي‌گيرد. به طور مثال شما مي‌توانيد در بلاك‌چين بيت‌كوين داده‌هاي مربوط به تراكنش‌هاي انجام شده را همراه با اطلاعات در مورد زمان، مكان و كسي كه بلوك را به بلاك‌چين اضافه كرده، مشاهده نماييد. حالا كه متوجه شديم اين تكنولوژي چيست و تا حدودي با نحوه‌ي كار آن آشنا شديم مي‌توانيم از جزئيات بيشتري از ارزهاي ديجيتال صحبت كنيم.

امنيت بلاك چين چيست ؟

با استفاده از اين تكنولوژي انجام فرايند بالا در فضايي با امنيت بسيار بالا اتفاق مي‌افتد. اولين نكته اين است كه هر بلوك جديدي كه ايجاد مي‌شود به انتهاي بلاك چين اضافه مي‌شود. در هر بلوك داده‌هاي مختلفي مثل زمان ثبت اطلاعات ذخيره مي‌شود. همچنين هر بلوك شامل يك امضاي ديجيتال است كه متصل به يك حساب كاربري است و يك لينك منحصر بفرد را در قالب يك كد هش (به عنوان يك اثر انگشت ديجيتال در نظر گرفته مي‌شود و هر بلوك حاوي “هش” مخصوص خود همراه با “هش” بلوك قبل از خود است) ايجاد مي‌كند.

آيا مي توان بيت كوين را هك كرد؟

كد هش پيوند ايجاد شده ميان بلوك‌ها است كه امكان تغيير هر يك از اطلاعات يا ايجاد بلوك بين دو بلوك ايجاد شده را غير ممكن مي‌سازد زيرا براي انجام تغيير در بلاك‌ چين ، بايد تمام بلوك‌هاي پيشين ويرايش شوند. در نتيجه هر بلوك، بلوك قبلي و امنيت كل بلاك چين را تقويت مي‌كند؛ زيرا اين بدان معناست كه بايد بلوك‌هاي بيشتري براي دستكاري در هرگونه اطلاعات تغيير كند. لذا هكرها به راحتي نمي‌توانند به اطلاعات دسترسي پيدا كنند و براي تغيير ايجاد كردن نياز دارند كه كل بلوك‌ها را تغيير بدهند كه تقريبا يك عمل غير ممكن است. پس بيت كوين به هيچ عنوان هك نخواهد شد.

 

آيا مي توان بيت كوين را هك كرد؟

 

روند رشد بيت كوين از ابتدا

در اين بخش قصد داريم روند رشد بيت كوين را از ابتداي سال 2009 با شما بررسي كنيم. هر ساله عوامل مختلفي بر قيمت و ارزش بيت كوين تاثير گذار بوده اند و هيچ گاه جهش قيمتي بيت كوين به يكباره رخ نداد.

 

سال 2010 ميلادي

اولين اتفاق خوب در سال 2010 براي بيت كوين چيست ؟ همان طور كه گفتيم زماني كه بيت كوين در سال 2009 معرفي شد اساسا هيچ ارزش و قيمتي نداشت. اولين ارز ديجيتالي بود كه عرضه شده بود و در آن زمان عملا هيچ كاربردي نداشت. اولين قيمتي كه براي اين ارز ديجيتال در نظر گرفته شده بود تنها 6 سنت بود. شايد 10 سال پيش در باور هيچ كس نمي گنجيد كه اين ارز 6 سنتي زماني به غول ارزهاي ديجيتال تبديل شود و روز به روز نيز بزرگ تر شود. اما در اين سال يعني 2011 چه عواملي بر روند افزايش قيمت و ارزش آن دخيل بوده اند و توانستند قيمت آن را از 6 سنت به 32 سنت برسانند؟

راه اندازي اولين صرافي بيت كوين

اولين اتفاق در مي سال 2010 رخ داد و آن هم راه اندازي اولين صرافي بيت كوين بود. اين اتفاق توانست ثابت كند كه بيت كوين آمده تا بماند! پس اولين قدم در افزايش ارزش بيت كوين قدم بسيار مهمي بود.

اولين خريد اينترنتي

دومين اتفاقي كه در اين سال رخ داد و در بالا نيز به آن اشاره كرديم اولين خريد اينترنتي به وسيله بيت كوين بود. يك برنامه نويس روسي به نام ” لازلو هانيچ” اقدام به خريد اينترنتي دو عدد پيتزا با بيت كوين كرد. او با اين كار نشان داد كه بيت كوين مي تواند وسيله اي براي مبادلات روزمره قرار بگيرد. او براي خريد دو عدد پيتزا 10/000 بيت كوين را پرداخت كرد كه معادل 41 دلار بود.

معرفي بيت كوين در سايت slashdot.org

وب سايت slashdot.org يك وب سايت خبري و فناوري بود كه دنبال كنندگان زيادي داشت. بيت كوين در سال 2010 در اين وب سايت معرفي شد و تعداد زيادي از افراد علاقه مند به دنياي فناوري با اولين ارز ديجيتال آشنا شدند. براي خيلي از آن ها اين سوال به وجود آمده بود كه بيت كوين چيست ؟ و قيمت بيت كوين چگونه است؟ بلافاصله بعد از اين اتفاق و بعد از 5 روز قيمت بيت كوين به طرز عجيبي افزايش پيدا كرد. اين افزايش به 10 برابر رسيد.

راه اندازي دومين صرافي بيت كوين

دومين صرافي بيت كوين را با نام MtGox فردي به نام ” مك كالب ” راه اندازي كرد. او فردي سرشناس در حوزه برنامه نويسي بود و توانسته بود كه شبكه ” اي دانكي ” را گسترش دهد . او در اين سال اعلام كرد كه دومين صرافي بيت كوين براي خريد و فروش راه اندازي شده است و همه افراد مي توانند از آن استفاده كنند. اين صرافي در طول 3 سال متوالي بيشترين معاملات بيت كوين را به خود اختصاص داد.

سال 2011 ميلادي

در سال 2011 جهش فوق العاده اي در قيمت بيت كوين را شاهد بوديم. قيمت بيت كوين در اين سال از 32 سنت به 29 دلار رسيد !!! اما اين جهش با فراز و نشيب هاي بسيار زيادي روبرو بود و در ميانه راه يكبار ارزش خود را تا 90% از دست داد. با ما همراه باشيد تا اتفاقات جذاب در اين سال را بررسي كنيم.

هك شدن بزرگ ترين صرافي بيت كوين

در ماه ژوئن از سال 2011 بوديم كه بزرگ ترين صرافي بيت كوين در جهان به نام MtGox هك شد ! اين اتفاق موجب شد تا بيت كوين كه در بيشترين ارزش خود به سر مي برد 90% ارزش خود را به راحتي از دست بدهد. اين ضربه بسيار مهلكي براي علاقه مندان به ارزهاي ديجيتال بود زيرا اعتماد خود را به كلي نسبت به اين ارزها و بيت كوين از دست داده بودند.

راه اندازي صرافي بيت كوين و معامله با ارزهاي فيات

بعد از اتفاق ناگواري كه براي صرافي MtGox رخ داد در ماه مارس 2011 يك صرافي در كشور برزيل راه اندازي شد كه امكان مبادله بيت كوين را با ساير ارزها تسهيل مي كرد. اين امر به شدت مورد علاقه افرادي واقع شد كه به تازگي پا به عرصه ارزهاي ديجيتال گذاشته بودند. بازار به سرعت گسترش پيدا كرد و پيامدهاي ناگوار هك شدن صرافي بزرگي مانند MtGox كم كم ناپديد شد.

انتشار يك مقاله مهم

در ژوئن سال 2011 اقدام به انتشار يك مقاله مهم شد. مقاله اي با عنوان ” وب سايتي كه هر گونه دارويي در آن پيدا مي شود ” اين عنوان براي بسياري از افراد جذاب بود و به يكباره به ارزش بيت كوين پي بردند. نكته جالبي كه در اين مقاله وجود داد لينك دادن آن به صرافي MtGox بود. بعد از اين اتفاق قيمت بيت كوين به 31 دلار رسيد كه ركورد جديدي در اين سال محسوب مي شد.

هك شدن صرافي MtGox

در سال 2011 بار ديگر صرافي MtGox مورد حمله هكر ها قرار گرفت كه موجب شد قيمت بيت كوين از 31 دلار به 1 سنت كاهش پيدا كند. اين اتفاق بسيار وحشتناكي براي اين صرافي و ارزش بيت كوين محسوب مي شد اما اين صرافي توانست با محدود كردن معاملات در 1 هفته نسخه به سرقت رفته شده اطلاعات خود را بازگرداند و معاملات جعلي را كه در شبكه انجام شده بود را معكوس كند. اما متاسفانه 4000بيت كوين از اين صرافي به سرقت رفت كه در 600 حساب مختلف وجود داشتند.

ساخت اپيزود در يك سريال

همان طور كه مي دانيد سريال هاي تلويزيوني نقش مهمي در فرهنگ سازي و اطلاع رساني دارند . در سال 2011 يك اپيزود در يك سرايل تلويزيوني به بيت كوين اختصاص يافت. نتيجه نيز بسيار واضح است. اين سريال به خوبي توانست دست به آگاهي جمعي بزند.

سال 2012 ميلادي

بازه قيمتي بيت كوين در سال 2012 ميلادي بين 4 تا 13 دلار بود. اما واقعيتي كه در اين سال وجود داشت افزايش پذيرش مردم نسبت به اين ارز ديجيتال بود. عوامل مختلفي كه در اين سال رخ دادند و موجب تاثير بر ارزش بيت كوين شدند را در ادامه بررسي مي كنيم.

توقف فعاليت صرافي پاكسوم و تريد هيل

يك اتفاق مهم در ماه فوريه سال 1012 ميلادي رخ داد و آن هم توقف فعاليت صرافي پاكسوم و تريد هيل در راستاي پيروي از مواضع قانوني بود. بعد از اين اتفاق مقامات نظارتي اقدام به فروختن بيت كوين ها براي بازگرداندن سرمايه به سرمايه گذاران كردند.

وردپرس بيت كوين را پذيرفت

پي پال يكي از بزرگ ترين سرويس هاي برتر در پرداخت هاي بين المللي بيت كوين را رسما پذيرفت و سيستم پرداخت را در بسياري از كشورها بدون منع اعلام كرد.

هاوينگ

هاوينگ به معني نصف شدن پاداش استخراج بيت كوين است كه هر 4 سال يكبار اتفاق مي افتد. در سال 2012 اولين هاوينگ رخ داد كه نتيجه آن افزايش ارزش بيت كوين بود. اين مساله به دليل كنترل عرضه و تقاضا به وجود مي آيد و موجب مي شود كه با افزايش تقاضا , ارزش بيت كوين كاهش پيدا نكند.

 

ارزش بيت كوين

 

سال 2013 ميلادي

سال 2013 سال بسيار پر تنشي براي بيت كوين بود. قيمت بيت كوين در اين سال از 13 دلار تا 1000 دلار در نوسان بود. اين بازه نوساني به دلايل مختلفي از جمله احداث اولين خودپرداز بيت كوين رخ داد. اگر مي خواهيد ديگر دلايل بروز اين نوسانات را بدانيد ادامه مطلب مي تواند به شما كمك كند .

فرار از بحران اقتصادي در قبرس

زماني كه بحران اقتصادي در كشور قبرس به وجود آمد به حساب هاي بانكي كه مبلغي بالاي 100/000 يورو داشتند ماليات هاي سنگيني در نظر گرفته مي شد. اين مساله نه تنها در قبرس و به دليل بحران مالي بلكه در كشورهايي مانند روسيه كه قوانين سخت گيرانه مالياتي دارند نيز وجود دارد. بسياري از مردم قبرس بعد از وضع اين قانون تصميم گرفتند كه دارايي خود را تبديل به بيت كوين كنند زيرا در اين صورت ميزان دارايي آن ها نامعلوم بود و هيچ مالياتي نيز بر آن ها وضع نمي شد. اين اتفاق اولين اتفاق در سال 2013 بود كه توانست باعث رشد قيمت بيت كوين شود. و قيمت آن را از 80 دلار به 260 دلار رساند.

افزايش بي سابقه حجم معاملات در صرافي MtGox

در ماه آوريل سال 2013 به دليل آگاه شدن مردم از نجات مالياتي كه در كشور قبرس اتفاق افتاده بود دست به معاملات بسيار كلان بيت كوين زدند. حجم اين معاملات به قدري زياد بود كه براي مدت كوتاهي سرور هاي اين صرافي ار كار افتادند. ابتدا تصور مي شد كه اين صرافي باز هم در معرض حملات هكرها واقع شده اما با بررسي هايي كه انجام شد مشخص شد كه استقبال بي سابقه مردم براي انجام معاملات دليل آن بوده است.

باز گذاشتن دست چيني ها

چين از پر جمعيت ترين كشورهاي آسيايي به شمار مي رود. زماني كه در كشور بزرگي مانند چين بازار بيت كوين آزاد شود حتما تاثير زيادي در كل اوضاع بيت كوين خواهد گذاشت. يكي از نهادهاي مالي در كشور چين در سال 2013 اعلام كرد كه مردم هيچ محدوديتي در بازار بيت كوين و انجام معاملات آن نخواهند داشت. در آن سال حجم معاملات بيت كوين به بيش از دوبرابر صرافي هاي مطرح در اين زمينه رسيد.

محدوديت نهاديهاي مالي چين از استفاده بيت كوين

با رونق گرفتن معاملات بيت كوين توسط مردم چين يك نگراني گسترده در بين مسئولان مالي اين كشور مشاهده شد و آن هم عدم كفايت اين ارز به جاي ارزهاي كاغذي بود. به همين دليل مسئولان اين كشور استفاده نهادهاي مالي و بانك ها را از بيت كوين ممنوع اعلام كردند . اما اين ممنوعيت ضربه اي بر قيمت بيت كوين وارد كرد. به نحوي كه در آن هنگام ارزش بيت كوين 1000 دلار بود اما به 830 دلار كاهش يافت.

سال 2014 ميلادي

سال 2014 براي قيمت بيت كوين سال مناسبي نبود زيرا با افت شديدي همراه شد. مهم ترين دليل افت اين ارز ديجيتال در سال 2014 را مي توان تعطيل شدن صرافي هاي مطرح معامله بيت كوين دانست. علاوه بر اين وضع برخي قوانين در بعضيكشورها مبني بر ممنوعيت مبادله بيت كوين نيز مزيد بر علت شد تا اين سال بدترين سال بيت كوين شناخته شود. در اين سال بيت كوين به 450 دلار رسيد كه خبر بدي براي دارندگان آن بود. عوامل موثر ديگر در سال 2014 بر كاهش ارزش بيت كوين چيست ؟

نفوذهاي گسترده به صرافي ها

سال 2014 اوج حملات هكرها به صرافي ها بود. صرافي هاي مشهوري مانند بيت استمپ، ام‌تي‌گاكس و بي‌تي‌سي‌اي به دليل اين حملات مجبور به توقف فعاليت شدند. توقف توليد اين صرافي ها منجر به كاهش قيمت و ارزش بيت كوين شدند.

ركود شديد بازار

بعد از حملات گسترده اي كه به صرافي هاي مشهور و بزرگ بيت كوين شد موجب شد كه بازار اين ارز ديجيتال به مدت دو سال راكد شود. حتما براي شما جالب است اگر بدانيد كه در اين حملات تعداد 744000 بيت كوين به سرقت رفت. اين اتفاق بسيار ناگواري براي بيت كوين بود.

اعمال ماليات بر درآمدهاي حاصل از بيت كوين

مورد جالبي كه در سال 2014 به وجود آمد و موجب شد كه اين ارز ديجيتال بار ديگر كاهش قيمت و ارزش را تجربه كند اين بود كه سازمان خدمات درآمد داخلي ايالت كاليفرنيا بر بيت كوين ماليات اعمال كرد. اعمال ماليات بر درآمد حاصل از بيت كوين بر مذاق خيلي از افراد خوش نيامد . اين سازمان بيت كوين را يك ارز نمي دانست بلكه وجه دارايي آن را مورد توجه قرار داده بود.

مزايده بيت كوين هاي ضبط شده

در سال 2014 كشور آمريكا در يك اقدام غير منتظره بيت كوين هاي ضبط شده را كه تعداد آن ها به 3000 عدد مي رسيد را به مزايده گذاشت. اين بيت كوين ها از وب سايت غير قانوني سيلك رود در يك سال قبل ضبط شده بودند.

پذيرش بيت كوين توسط يك شركت مطرح

شركت “DEL” كه يك شركت مطرح در جهان است در اين سال اعلام كرد كه افراد مي توانند محصولات اين شركت را با بيت كوين خريداري كنند. اين مساله را مي توان قدمي مثبت در جهت افزايش ارزش بيت كوين دانست . زيرا براي بسياري از افراد جالب و جذاب بود كه بتوانند يك لپ تاپ عالي از شركت دل با بيت كوين خريداري كنند !

پذيرش بيت كوين توسط مايكروسافت

بعد از اينكه شركت “EDL” اعلام كرد كه محصولات خود را به وسيله بيت كوين معامله مي كند شركت مايكروسافت نيز قدمي جلو نهاد و اعلام كرد كه اپليكيشن ها و بازي هاي خود را در فروشگاه آنلاين خود با بيت كوين خواهد فروخت. اين قابليت در خصوص ويندوز , ايكس باكس و ساير محتواهاي مايكروسافت نيز وجود دارد.

سال 2015 ميلادي

سال 2015 نيز مانند سال هاي گذشته قيمت بيت كوين نوسان داشت. اما اين نوسان مدت زمان زيادي طول نكشيد و قيمت بيت كوين دوباره به ثبات رسيد. به طوري كه در پايان سال 2015 به 400 دلار رسيد. اين نوسان در سال جاري بين 200 تا 300 دلار بود .

راه اندازي صرافي تحت عنوان كوين بيس

در اين سال صرافي با عنوان ” كوين بيس ” راه اندازي شد. اگر چه اين صرافي در سال هاي گذشته به عنوان پردازشگر پرداخت هاي بيت كوين فعاليت مي كرد اما در سال 2015 تصميم گرفت كه از پلتفرمي جديد براي معامله بيت كوين رونمايي كند تا افراد براي انجام معاملات خود به سراغ استفاده از اين پلتفرم بروند.

قانون گذاري درباره بيت كوين در نيويورك

يكي از اتفاقات خوب كه در اين برا ارز ديجيتال و بيت كوين افتاد انتشار يك سياست نامه و وضع قوانيني در اين خصوص بود. ايالات متحده نيويورك بعد از انتشار اين سياست نامه موجب افزايش قيمت بيت كوين شد.

معافيت بيت كوين از ماليات

ديوان دادگستري اروپا اقدام به كار جالبي كرد و آن هم اين بود كه بيت كوين را از پرداخت هر گونه ماليات معاف كرد. اين مساله انگيزه بيشتري به افراد داد تا بتوانند دارايي هاي خود به بيت كوين تبديل كنند و نگران پرداخت هيچ گونه ماليات بر دارايي نباشند.

پذيرش لوگوي بيت كوين

بعد از چند سال فعاليت بالاخره نوبت به ثبت لوگوي بيت كوين رسيد. اين لوگوي كه با حرف “B” نشان داده مي شود در كميته يونيكد پذيرفته شد و به ثبت رسيد.

سال 2016 ميلادي

همان طور كه در سال 2013 مشاهده كرديد قيمت بيت كوين به 400 دلار رسيده بود به همين دليل در اوايل سال 2015 نيز با همين قيمت معامله مي شد. اما از زماني كه سرمايه گذاران چيني اقدام به خريد بيت كوين كردند قيمت آن تا 770 دلار رسيد. سرمايه گذاري چيني ها در اين زمينه توانست گام مهم ديگري در افزايش قيمت آن محسوب شود. اما به دلايل مختلفي كه در ادامه به آن ها اشاه مي كنيم اين مبلغ در انتهاي سال به 630 دلار رسيد.

رونمايي از اولين پلتفرم معامله بيت كوين

ويژگي هاي اولين پلتفرمي كه براي معامله بيت كوين رونمايي شد شامل عدم واسطه در معامله , عدم دريافت كارمزد براي معامله , مبادلات همتا به همتا و بسياري مزاياي ديگر بود . اين پلتفرم به نام ” اپن بازار ” شناخته مي شد كه توانست معاملات را به راحتي انجام دهد.

هك شدن صرافي بيتفينكس

در اين ايام يك صرافي بزرگ به نام بيتفينكس هك شد. در طي اين نفوذ و هك گسترده 119000 بيت كوين به سرقت رفت. اين مساله تاثير بسيار منفي در ارزش بيت كوين گذاشت و قيمت آن را با افت شديدي مواجه كرد.

رئيس جمهور شدن ترامپ

زماني كه دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور اآمريكا منتصب شد ارزش بيت كوين افزايش يافت. در مقابل ارزش كل بازار آمريكا به ميزان 1 درصد افت پيدا كرد. اما به طور كلي بالاترين نرخي كه بيت كوين در سال 2016 معامله شد 970 دلار بود.

قيمت بيت كوين

 

سال 2017 ميلادي

سال 2017 سالي باشكوه براي قيمت بيت كوين محسوب مي شد. زيرا با بالاترين ميزان خود در طي سال هاي اخير معامله شد. قيمت هاي 2000 دلار و 3000 دلار در اين براي معامله بيت كوين در نظر گرفته شده بود و اين مبلغ به معناي ارزش يك اونس طلا بود.

راه اندازي ماهواره بيت كوين

زماني كه ماهواره بيت كوين راه اندازي شد و توانست ثابت كند كه مي تواند از اين طريق اقدام به پخش بيت كوين كند ارزش بيت كوين به 4000 دلار رسيد. در همين زمان بود كه بيت كوين كش متولد شد. مي توان گفت بيت كوين كش يكي از انشعابات بيت كوين است كه به دليل بر طرف كردن برخي از مشكلات بيت كوين پا به عرصه ارزهاي ديجيتال نهاده است. بيت كوين كش در سال 2017 پا به اين عرصه گذاشت و توانست مشكلاتي مانند كند بودن تراكنش هاي بيت كوين را برطرف كند. به همين دليل خود را ” ارز همتا به همتا ” ناميد كه مي توان از آن در انجام بسياري از معاملات استفاده كرد.

بيت كوين كش علاوه بر افزايش سرعت استخراج مي تواند با افزايش سايز بلاك ها پردازش بيشتر تراكنش ها را ميسر كند. بيت كوين و بيت كوين كش شباهت هاي زيادي به يكديگر دارند. يكي از اين شباهت ها عرضه مساوي آن ها به تعداد 21 ميليون واحد است و واحد هش براي هر دوي آن ها كاربرد دارد.

پذيرش بيت كوين تسط ژاپن

ژاپن بيت كوين را به عنوان يك ارز قابل معامله پذيرفت. همان طر كه مي دانيد هر چه تعداد بيشتري از كشورهاي جهان اقدام به پذيرش بيت كوين كنند به معني رسميت بخشيدن به آن است و تاثير مستقيمي در ارزش آن خواهند گذاشت. ژاپن بدين منظور قوانيني را نيز وضع كرد. اما بعد از عرضه اولين سكه بيت كوين آن را ممنوع اعلام كردند

افزايش قيمت بيت كوين

در ماه اكتبر سال 2017 بيت كوين به بالاترين قيمت خود رسيد . يعني 5000 دلار. اين افزايش ارزش بيت كوين بسياري از افراد را ترغيب به استخراج آن كرد. تا جايي كه افزايش بي سابقه قيمت بيت كوين رخ داد يعني معامله آن با قيمت 10/000 دلار!!!

سال 2018 ميلادي

بالاترين قيمت بيت كوين در سال 2018 اتفاق افتاد. يعني 16000 دلار !!! اما اين قيمت پايدار نبود و نوسانات زيادي را در اين سال تجربه كرد. به طوري كه در انتهاي سال 2018 ميلادي با نرخ 4000 دلار معامله شد. اما مهم ترين اتفاقات سال 2018 در بيت كوين چيست ؟

حذف صرافي هاي كره جنوبي از ماركت كپ

در سال 2018 صرافي هاي كره جنوبي از محاسبات ماركت كپ حذف شدند و اين مساله ضربه سنگيني به ارزش بيت كوين زد. در اين هنگام بود كه مسئولان كره جنوبي اقدام به تحقيقات مفصلي در اين حوزه كردند.

استخراج 80% از كل بيت كوين ها

در اين سال 80% از كل بيت كوين هاي موجود استخراج شدند. همان طور كه قبلا گفتيم در استخراج اين ارز ديجيتال محدوديت وجود دارد و تعداد كل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۳:۴۷ ] [ نگين حبيب زاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی